לא נשארה חייבת: בוקר יום רביעי האחרון פורסם כי הזמרת גלי עטרי סירבה להופיע עם השיר "הללויה" במהלך חגיגות יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. לאחר ההד הציבורי שקיבל הנושא, הודיעה בשעות הצהריים מנהלת חגיגות ה-70 כי הזמרת הוותיקה והמוכשרת, שביצעה את השיר במקור, תעשה אותו בשיתוף עם עדן בן זקן. אחרי שנרגעו הרוחות, אמש עטרי עקצה את בן זקן במהלך הופעה.



הזמרת הוותיקה התייחסה אתמול לסערה שהתחוללה סביב שירה "הלליה" במהלך הופעה לכבוד יום האשה בהיכל התרבות תל אביב. "אני רוצה לשיר לכם שיר של עדן בן זקן", אמרה עטרי, והחלה לבצע את שירה היודע, איתו זכתה יחד עם להקת "חלק ודבש" באירוויזיון 1979.





במהלך השבועות האחרונים התקיים משא ומתן בין הצדדים, שלא צלח, ולאחר הפרסום ביום רביעי בו נודע כי עדן בן זקן תבצע את השיר לבדה, הופעלו לחצים גדולים ליישב את המחלוקת, שבסופו של דבר גם נפתרה לטובה. השתיים יבצעו את השיר, שנחשב לאחד מהגדולים שנכתבו אי פעם, כשמחברת השיר, שימרית אור, כבר כתבה לו שני בתים נוספים שאמורים להיות מבוצעים בפעם הראשונה מיד לאחר טקס הדלקת המשואות. יש לציין כי לא מדובר בחלק מהטקס עצמו, אלא באירוע שיקרה אחריו.



מי שנכנסה לעובי הקורה היא שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שיזמה פניה נוספת לזמרת גלי עטרי, על מנת שזאת תשתתף בדואט החגיגי. רגב מסרה בתגובה: "אני שמחה שגלי עטרי ועדן בן זקן יבצעו יחד את 'הללויה', שייפתח את חגיגות ה-70 למדינת ישראל. אני רואה חשיבות בחיבור הבין דורי בין האמניות המדהימות הללו, כל אחת עם הגוון הקולי הייחודי לה". 




"מצד אחד, המבצעת המקורית ופורצת הדרך, שזכתה עם השיר באירוויזיון לפני 39 שנים ולצידה נציגתו המוכשרת של הדור הצעיר במוזיקה הישראלית הים תיכונית", הוספה רגב. "אני בטוחה כי הביצוע החדש, על מנעד צליליו וההרמוניה הקולית, שהוא יוצר, ירגשו את המוני בית ישראל, שיצטרפו יחד לשירה ההמונית. השילוב הקסום הוא אכן בגדר הללויה לזמרות ישראל".

תגובתה של עדן בן זקן בנוגע להצטרפותה של גלי עטרי "אני שמחה על ההצטרפות של גלי עטרי לביצוע השיר. ברגע שפנו אליי בנושא הסכמתי מיד ואני עושה את זה בכיף גדול ובאהבה גדולה".