הזמרת לאה שבת (60), מיוצרות הנשמה הכי אופטימיות, אנרגטיות וחייכניות שלנו, שברזומה שלה שירי תקווה, אמונה וחלומות, מנסחת בשיר חדש בצורה מדויקת ומצמררת את הכאב העצום בעקבות פטירתו של אחיה הבכור, משה, לפני כ־11 חודשים. "מקום", שיר קינה מלנכולי שכתבה לזכרו, יושמע היום בבכורה באתר מעריב אונליין.



"זה שיר של כאב עצום וגעגועים עזים לאחי האהוב והמקסים שהיה לי ואיננו", היא מספרת, חנוקה מדמעות. "הבית הראשון של השיר נכתב לזכרו, מתוך הערצה והערכה עצומים כלפיו. שאר בתי השיר לא נכתבו ישירות עליו, אלא עלינו, בני האדם, והתהליכים הלא פשוטים שאנחנו עוברים במסלול החיים".



גם הוא היה מוזיקאי כמוך וכמו שלומי שבת?
"הוא אהב מאוד מוזיקה. היה לו קצב טבעי והוא היה מאוד מוזיקלי, אבל הוא בחר ללכת במסלול אחר. הוא אהב את שלומי ואותי מאוד, היה גאה בנו ועודד אותנו מכל הלב לאורך כל הדרך".



השיר החדש, שנשמע מעט שונה משיריה המוכרים, הוא מעין מסע חזרה בזמן לצלילי טורקיה הקסומים, ועל כל אלה מנצח קולה המסולסל של שבת. "חזרתי בשיר אל השורשים", היא מספרת. "הרי לפני הכל גדלתי על שירי הנשמה הטורקיים, ובשיר יש השפעה מובהקת של המוזיקה הזו".



שלוש שנים חלפו מאז אלבומה האחרון ("לגדול לצדך"), מאז הספיקה להוציא תשעה סינגלים חדשים, ופורמט האלבום פחות קורץ לה כיום. "שמע, יש לי מספיק שירים לאלבום. אני יוצרת כל הזמן, אבל הזמנים השתנו ואני לא יודעת אם אוציא אלבום חדש", היא מסבירה. "כרגע נוח לי להוציא סינגלים. אולי אוציא אלבום רק אם זה יזרום לי ויבוא בקלות. לא אתעקש על כך".





מה מניע אותך להמשיך, ליצור ולהופיע?
"הנשמה. זה בוער בי. אני לא יוצרת בשביל פרנסה, עבודה והופעות, אלא קודם כל כי הנשמה שלי דורשת זאת. אני לא מכירה דרך אחרת לבטא את נשמתי מלבד מוזיקה".



את מרגישה בשינוי ביחס מצד התקשורת עם התבגרותך?


"אני לא יודעת לענות על השאלה הזאת, אבל אני יודעת שמי שהלך עם שינויי הזמנים וזרם איתם – הרוויח. אני לא נתקעת בעבר, ולכן לא מרגישה בוגרת, אלא כמו בת 30. אני תמיד שואפת לחדש את עצמי בהגדרה המוזיקלית שלי, תמיד רוצה להתפתח ולאתגר את עצמי, וזה מה שמביא לי סיפוק וריגוש".



מהו הזמן האידיאלי עבורך ליצור?
"בעבר היו אלה שעות הלילה או הבוקר המוקדמות, אבל היום זה מתי שהלב מכתיב לי".



עם איזה אמן היית רוצה לבצע דואט?
"סטינג".



יש לך חלום שטרם הגשמת?
"אני פחות מתעסקת בחלומות, אלא בעיקר בדרך שלי בחיים, בלחיות את הרגע ואת היומיום. החלום שלי הוא להיות ברגע באופן מלא ולהיות כמה שיותר משוחררת ושמחה, גם אם המצב הוא אחר, ותמיד לפתוח את הלב".