יותר מ־20 שנות פעילות הפכו את להקת הדג נחש לאייקון מוזיקה מקומי ולאחד ההרכבים המשפיעים ופורצי הדרך בסצנת ההיפ־הופ בפרט ובתעשיית המוזיקה בכלל, שמיטיבה לשיר ולתאר את המציאות והמצב החברתי באופן ישיר, בלי ללכת סחור־סחור. זה אולי סוד קסמה.



במוצאי השבת האחרונה השיקה הלהקה בהאנגר 11 בנמל תל אביב את אלבומה החדש והעשירי – "וולקאם טו איזראל".אחרי הסינגלים שיצאו מתוכו עד כה ("עוד יהיה טוב", "סע!", "מצביעים ברגליים" ושיר הנושא), הוא נשמע כאחד האלבומים הטובים של ההרכב, שנמצא בשיא פוריותו המוזיקלית ומשלב שלל סגנונות מוזיקליים, ביצירת תמהיל של מוזיקת Fאנק גרובית, פופ, רוק, דיסקו, היפ־הופ ומזרחית. במילים אחרות - אלבום ישראלי אסלי, המצייר את ישראל במלוא תפארתה, או כפי ששאנן סטריט סיכם יפה במופע: "אנחנו חלק ממה שקורה בארץ ומה שקורה בארץ הוא חלק מאיתנו".





מי שהגיע למופע זכה לחוויה בלתי נשכחת כשלבמה עלו חברי הלהקה, חמושים בלהקת ליווי מצוינת וססגונית שהעשירה את הסאונד הסוחף, שנשמע צמוד לזה שבאלבום (ורק יותר מלהיב), שרו בטבעיות אנרגטית את נשמתם, ובעיקר הבליטו את תוכני הישראליות, האופטימיות, המחאה והליברליות שבערו בקרבם.



הפתעה נוספת הייתה בדמותם של שני אורחים מסקרנים: להקת A-WA, שביצעה עם הדג נחש את "עוד יהיה טוב בארץ ישראל" (מחווה היפ־הופית לקלאסיקה של דודו זכאי), "חביב גלבי" ו"שיר נחמה"; והכוכב הלוהט נצ'י נצ', שביצע עם "הדג" את "כפרה שלי", "בור ועם הארץ" ו"כל הזמן הזה".




הדג נחש. ליאור כתר
הדג נחש. ליאור כתר



האולם, היה מלא עד אפס מקום בקהל מכל שכבות הגיל, שעמד משולהב מהצלילים, מהפרפורמנס ומההפתעות שתרמו לכך שלא יהיה ולו רגע קט של שעמום במופע. כולם יצאו עם טעם של עוד.