סערת MeToo# מסרבת לדעוך וממשיכה להסעיר את העולם, וכעת מי שנמצא על הגריל הוא סולן יו 2, בונו, שחטף בימים האחרונים ביקורת קשה על אירוע שקרה לפני לא מעט זמן. ב-2004 ייסד הזמר את ארגון הצדקה ONE ששם לעצמו למטרה לסייע לעניים בעיקר ביבשת אפריקה. מדובר על ארגון חשוב ומשמעותי, אך עם זאת, נראה שההתנהלות הפנימית בתוכו הייתה מעט בעייתית.



עיתון הדיילי מייל פרסם בסוף השבוע האחרון מספר עדויות של נשים שהתנדבו בארגון, וחשפו כי הן חוו בריונות ואיומים מצד מתנדבים אחרים. אחת הנשים טענה כי הורדה בתפקיד לאחר שסירבה למפגש אינטימי עם נציג של ממשלה זרה, אחרת טענה כי חוותה השפלות קשות שהותירו אותה עם דיכאון.





יש לציין כי העדויות אינן מתייחסות לבונו באופן ישיר, אך הוא המייסד והדובר של הארגון, ועל כן, בימים האחרונים ולאחר ההאשמות הקשות, בחר להתנצל, והוסיף כי הוא לוקח אחריות על האירועים, מתנגד לבריונות, ומבקש להיפגש עם הנשים ולהתנצל בפניהן באופן אישי.



אמינם בשיר מחאה
אמש נערך בקליפורניה טקס הפרסים השנתי של תחנת הרדיו הפופולארית iheart. בין המשתתפים באירוע היה גם הראפר אמינם שהחליט לנצל את הבמה שניתנה לו כדי לומר את שעל ליבו בסגנון הייחודי שלו.



הראפר ביצע בטקס את השיר “Nowhere Fast” מתוך אלבומו האחרון, אך המילים של השיר מעט השתנו, ובמקומן העביר הזמר ביקורת על התיקון השני לחוקה האמריקאית המאפשר לכל אחד לשאת נשק, ולדעת רבים – מעלה את מספר מקרי הירי במדינה.




"המדינה הזו משתגעת" אמר אמינם בשיר, "וארגון הרובאים האמריקאי עומד בדרכנו, הם אחראים לכל מה שקורה, הם מושכים בחוטים, הם שולטים בבובה" שר הראפר על הבמה מול קהל עצום.

אמינם הוא לא היחיד שמעלה לשיח הציבורי את סוגיית פיקוח הנשק בארה"ב. לאחרונה סיפרנו כאן כי גם ג'סטין ביבר והארי סטיילס קראו בטוויטר שלהם להצביע על עצומה לפיקוח נשק - ולפי הרעש הגדול בארה"ב - נראה כי הסערה סביב הנושא, לא הולכת לדעוך בקרוב.