רגע אחרי הבחירות ברוסיה, הלהקה שלא מפחדת מפוטין, או מהכלא, מגיעה לישראל: "פוסי ריוט", שהוקמה במוסקבה ב-2011, היא להקת מחאה פמיניסטית רוסית, המנגנת מוזיקת פאנק. להקת הנשים העוצמתית שלא נרתעות מדבר משלבת בין הופעות גרילה למיצגים אמנותיים פרובוקטיביים ששרפו את הרשת וזכו לכותרות ברחבי העולם.



עם מילים שמכוונות הישר לנושאי הליבה המוסריים והפוליטיים שמטלטלים את העולם, הבנות יודעות ורוצות לגעת בנקודות הכי רכות - מקידום זכויות להט״ב, מעמד האישה והתנגדות למשטר הרוסי והעומד בראשו, ולדימיר פוטין, אותו הן מחשיבות כדיקטטור. 


הבנות סומנו כ"עושות צרות" על ידי המשטר ונכנסו לכלא הרוסי באשמת "חוליגניות", אחרי שהרימו מופע גרילה מחאתי בכנסייה אורתודוקסית, כמחאה על קשרים בין מנהיגי הכנסייה לנשיא הרוסי במהלך מערכת בחירות בה ניצח האחרון.



כיאה ללוחמות צדק משפטיהן גררו תגובות, תשומת לב וביקורות מכל רחבי העולם, והתערבות של קבוצות זכויות אדם שהתנגדה נחרצות לשפיטתן על זכותן להביע את דעתן.

הן צפו את זכייתו של טראמפ במירוץ לנשיאות ושבועיים לפני הבחירות הוציאו את הלהיט הביקורתי “Make America Great Again”, שמנבא הנחלה של ערכים דרך שיימינג ואלימות. מאז שהתחילו את המסע המוזיקלי לצדק הן לא עצרו, ועכשיו הן מגיעות לבארבי לראשונה להופעה יחידה ושוברת מוסכמות.


להקת הפאנק-רוק "פוסי ריוט" יגיעו לישראל ביוזמת פסטיבל הסופרים הבינלאומי במשכנות שאננים ירושלים שיתקיים בין ה-8 ל-11 במאי. הופעתן הראשונה בארץ של חברות ההרכב מאשה אליוקינה ואולגה בוריסובה תתקיים ביום ג' 8.5 באירוע הפתיחה של הפסטיבל שייקרא "מרד הסופרים". אליוקינה, אשר ספרה Riot Days מתאר את תקופתה בכלא, תקיים גם שיחה עם חברת הכנסת מרב מיכאלי ביום חמישי 10.5 במשכנות שאננים. ספרה של אליוקינה יהיה זמין לרכישה במהלך ימי הפסטיבל.

16/5/2018, בארבי, ת״א מופע פותח: דף צ׳ונקי