לא מעט כישרונות מוזיקליים מקומיים מנסים את מזלם בחו"ל, שכן ישראל היא לא בדיוק חממה אידיאלית ליוצרי אינדי שרוצים לפרוץ החוצה עם בשורה מוזיקלית. כזו היא למשל להקת The Goldman Brothers, שהוקמה ב־2015 על ידי האחים זמיר וליאור גולן, בני קיבוץ עין שמר. "עד שהלהקה קמה, עסקתי בפרויקטים מוזיקליים נוספים והייתי מעורב מאוד בסצינה המקומית", מספר זמיר. "בזמן שעבדתי עם ארקדי דוכין על אלבום חדש, נוצר בי צורך לחפש אופק חדש של הקלטת שירים באנגלית, כי גם אחי המוכשר ליאור כותב ושר יפה מאד באנגלית, והתחלנו לעבוד על חומרים משותפים. בהמשך צירפנו נגנים וחברים והתגבשה הלהקה".



"עד הקמת הלהקה לא הופעתי באופן מסודר", מוסיף ליאור, "ולמעשה בלהקה למדתי בפעם הראשונה איך זה לעמוד על במה ולהעלות מופע שכולו שירים שיצרתי עם אחי. אגב, השם גולדמן הוא שם המשפחה המקורי שלנו בטרם עוברת לגולן, ובפרויקט החלטנו לחזור אליו".





עם גיבוש ההרכב, שכולל חוץ מהאחים גולן גם את הקלידן יונתן לינב, הבסיסט יונתן הררי, המתופף יונתן חרודי והגיטריסט החשמלי תומר בורנשטיין, החלו השניים לחפש מפיק מוזיקלי שיהפוך את החלום המוזיקלי למציאות.



"הייתי אומנם מקושר בסצינה המקומית, אבל לא מצאנו מפיק מוזיקלי מתאים בארץ", מסביר זמיר. "ואז אחי ליאור, שיודע אנגלית פרפקט, שלח מיילים לכל מפיק מוזיקלי בחו"ל שהפיק אלבומים שהושפענו מהם. ואז קיבלנו תשובה מהמשרד של המפיק כריס פוטר. העוזר שלו העביר אליו את הסקיצות שלנו, והוא התלהב והזמין אותנו ללונדון להקליט".





פוטר, מפיק מוזיקלי בעל שם עולמי, הפיק לא מעט אלבומי מופת ללהקות כמו הרולינג סטונס, U2, הקלאש ועוד, סימן את ההרכב כהבטחת בריט־פופ והצליח להגשים לאחים חלום. "שמע, אנשים לידי אומרים שאני חי באשליות, אבל תמיד חלמתי וחשבתי שאנחנו ראויים להגיע להצלחה של להקות כמו רדיוהד שהתחילו כמונו ואז פרצו", מספר ליאור. "אני מאמין, בצניעות, שעם עבודה קשה וסאונד נכון כמו שגיבשנו עם כריס אנחנו יכולים להגיע לשם, ומלכתחילה כיוונו לקריירה בינלאומית".



שלושת הסינגלים הלועזיים של הלהקה, Oh My, Sea Of Stars והאחרון Call My Name - שזכו לקליפים מושקעים - זכו להצלחה ברדיו וברשתות החברתיות, כולל מאות אלפי צפיות, ובימים אלה יצא לאור אלבומם הראשון, Laneway 13.



"העבודה על האלבום לא נמשכה הרבה זמן", מבהיר זמיר. "העובדה שניתן לנו צ'אנס לעבוד עם מפיק־על כמו פוטר גרמה לנו לבוא מוכנים להקלטות, אחרי שחרשנו בחזרות ובהופעות את הארץ. כשהגענו ללונדון השתכנו בשכונת Laneway 13, ועל שמה החלטנו לקרוא לאלבום, והעבודה המשותפת בחו"ל גיבשה אותנו מאוד. המטרה של כריס הייתה להפיק אותנו לשוק האנגלי והאמריקאי, ולא לשוק הישראלי המקומי, כי הוא לא מעורה בסצינה פה, וזו גם רוח האלבום של פופ בריטי, שהוא תמהיל של המוחות וההשפעות של ליאור ושלי ואנחנו מאוד מאמינים באלבום הזה".





"האלבום הזה אקלקטי ויש בו סאונד שמאפיין את הלהקה. הגענו למקום מגובש ששומעים באלבום, וזו הייחודיות שלו לדעתי", מוסיף ליאור.



איך הרדיו הישראלי מקבל את השירים?
"יפה מאוד, ובכל פעם זה מפתיע אותנו מחדש. שלושת השירים נכנסו ישר לפלייליסט ערב בגלגלצ, אבל הריגוש העצום הוא מהקהל ששר איתנו את השירים בהופעות".



מתי הרגשתם שיש לכם משהו ביד?
זמיר: "כפי שאמרתי, האמנו תמיד במוצר שלנו, אבל הבאזז שנוצר סביב הקליפ האחרון של Call My Name והתגובות הרבות מהארץ ומחו"ל גרמו לנו להבין את זה באופן מובהק וחד־משמעי".



כבר הופעתם בחו"ל?
ליאור: "עדיין לא, אבל בהחלט יש תכנון וזו לוגיסטיקה מורכבת. אנחנו מקווים שזה יבשיל". 



The Goldman Brothers, 23 במרץ, שישי, 13:30, מועדון בארבי, תל אביב, אורח מיוחד: עומר נצר