בעידן של טוויטים ופוסטים – הכח של כולנו להשפיע גדול הרבה יותר, וכשאתה אישיות מפורסמת עם מיליוני עוקבים, הכח שלך הוא עצום, כך גילה ביממה האחרונה צ'אנס דה ראפר שהעביר ביקורת על פרסומת של חברת הייניקן, מה שהוביל להסרתה. בפרסומת נראה בקבוק בירה שחולף על פני שלושה אנשים – כולם כהי עור. לבסוף הבקבוק מגיע ליעדו ונעמד ליד כוס יין לבן. כשהכיתוב על המסך אומר – “Sometimes, lighter is better”, והמטרה היא לפרסם את הבירה החדשה של הייניקן – 99 קלוריות לבקבוק.



משמעות המילה – lighter היא גם קל יותר, כלומר דיאטטי, אבל גם בהיר יותר. משחק המילים הזה לא הצחיק את צ'אנס דה ראפר שטען כי מדובר בפרסומת גזענית, וטען כי יש חברות שמעלות תכנים גזעניים כדי לזכות ביותר צפיות – כלומר הפרובוקציה נותנת להם חשיפה רחבה יותר.





מהחברה נמסר כי הכוונה הייתה לפרסם את הבירה ה"קלה" שלהם, וכי הם לוקחים את העניין לתשומת ליבם. הפרסומת כאמור – הוסרה, והכל הודות לביקורת החשובה של צ'אנס דה ראפר. 





רוצים לחיות עד 120? לכו להופעה!
אוהבים ללכת להופעות מוזיקה? מצוין! מחקר חדש מגלה שזה אפילו יכול להאריך לכם את החיים! במחקר שנערך על ידי אוניברסיטת גולדסמית'ס בלונדון, התגלה כי שהייה של 20 דקות בלבד בהופעה חיה יכולה להעלות ב-21 אחוזים את תחושת הרווחה הגופנית, הנפשית והחברתית, מה שנקרא בשפה המקצועית - well-being.



מחקר אחר, מצא קשר ישיר בין אחוזים גבוהים של well-being, לבין עליה של תשע שנים בתוחלת החיים. או במילים אחרות – המחקר הנוכחי הוכיח כי חשיפה למוזיקה חיה, יכולה להאריך את תוחלת החיים שלנו.



הופעה. צלם : עידן מדיה, יח"צ
הופעה. צלם : עידן מדיה, יח"צ



המשתתפים במחקר עברו מבחנים מקיפים, שכללו גם בדיקה של קצב הלב שלהם. כאשר הנבדקים סיפרו על הופעה שהיו בה, תחושות הערך העצמי, הקרבה לאחרים והגירוי המנטלי - עלו. אותם משתתפים שדיווחו כי הלכו להופעה אחת לשבועיים נמצאו כבעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לחוש תחושות כמו שמחה, סיפוק, פרודוקטיביות והערכה עצמית גבוהה. 



המחקר עושה לכם חשק ללכת להופעה? אצלנו באתר ובאפליקציית eco99music תמצאו כרטיסים למגוון רחב של הופעות חיות בארץ ובעולם – זה לא רק כיף, זה גם מאריך חיים, ועכשיו זה גם מוכח מחקרית!