שנות ה־50 במוזיקה הפופולרית התאפיינו בעיקר בבלדות רומנטיות ומכשפות, שהפיחו חיי נצח בכמה מהשירים היפים בכל הזמנים. אחד מהם, You Belong To Me, שנכתב על ידי צ'ילטון פרייס, פיווי קינג ורד סטיוארט, יצא לאור ב־1952 והפך לשיר חובה ברפרטואר של (כמעט) כל זמר שמכבד את עצמו - מאלה פיצ'ג'רלד ובינג קרוסבי ועד בוב דילן.



כשהיוצרת והזמרת לי גאון הזמינה את היוצר והזמר אלון עדר למופע השקת אלבומה הראשון ב־2012, הם בחרו בשיר הנוסטלגי כהפתעת הערב. "אני זוכרת ששמעתי את קרלה ברוני שרה את השיר הזה, ומאוד אהבתי את הגרסה שלה. הצעתי לאלון שנבצע אותו בעברית עם נוסח של בן זוגי, איתמר אהרוני. למזלי, אלון אהב את הרעיון, וזה קרה", מספרת גאון. "באותה תקופה התחלתי לאסוף חומרים לאלבום חדש והקלטנו את השיר, אבל הוא נשאר במשך שש שנים במגירה, עד שבימים אלה החלטתי להוציא אותו לאור".



"אני בדרך כלל לא יוזם שיתופי פעולה", מסביר עדר, שלאורך השנים הקליט לא מעט דואטים עם יוצרי אינדי שונים ומוסיף: "אבל כשפונים אלי, אני לרוב מסכים וזורם, ומאתגר אותי להיכנס לעולם מוזיקלי של עוד אדם. זה מבורך בעיניי. אני מאוד אוהב את לי וחושב שהיא מאוד מוכשרת, וההפקה המוזיקלית של ערן ויץ בשיר החדש נותנת לו טאץ' אותנטי ומקורי".





הגרסה העברית לשיר "כי אתה שלי" היא למעשה הסינגל הראשון מתוך אלבומה השלישי העתידי של גאון, "גולם פרפר", שעליו היא עמלה בימים אלו. "האלבום החדש מציג שירים שכתבתי ומשקף את החיים שלי כיום", מסבירה.



בימים אלה צפויה גאון עם חבריה לצאת במיזם חדש: "הומגיג", שכולל הופעות סלון, גג ומרפסת בבתים של אנשים. "זה אינטימי ומיוחד ויש חיבור אחר עם הקהל מאשר בבמה רגילה, וגם על כזו אני אוהבת מאוד להופיע", היא מספרת.



במקביל לאלבומה של גאון, עדר, שבמהלך הראיון תפסתי אותו עושה בייביסיטר לילדיו, עובד אף הוא על אלבום חדש, פלוס הפתעה: "בימים אלו אני עובד על אלבום כפול עם ההרכב שלי, 'הלהקה'. במקביל, אני עובד על אופרת רוק חדשה שתעלה בחודש יוני הקרוב עם 'תזמורת המהפכה'".



הוצאת שישה אלבומים בשש שנים. איך אתה מוצא זמן לכל זה?
"אין לי מושג איך, אבל אני אומר על זה תודה ומתפלל שרק ימשיך כך".




מה הדבר העיקרי שהשתנה באישיותך המוזיקלית מהאלבום הראשון ועד היום?
"המון השתנה בי, בעיקר הפתיחות המוזיקלית שלי. פעם הייתי די סגור לסגנונות מוזיקליים שונים. היום אני מאוד פתוח לכל מיני סגנונות. אומנם אני מושפע מאוד מהסבנטיז, שזה נשמע אולי מיושן, אבל אני חופשי וליברלי בהשפעותיי המוזיקליות היום, מה שבעבר אולי לא הייתי".

היית מגדיר את עצמך מיינסטרים?
"לא יודע מה אחרים חושבים, אבל מבחינתי אני מיינסטרים".

עד כמה חשוב לך שישמיעו את שיריך ברדיו ובתקשורת?
"תראה, זה מאוד חשוב שמשמיעים ומפרגנים. כל אמן רוצה את זה. אבל אצא קלישאתי ואומר שלא אשנה את הסגנון המוזיקלי שלי יותר מדי, רק כדי שישמיעו אותי. צריך לשים גבולות יצירתיים. בינתיים, תודה לאל, אני בתקופה מאוד טובה של יצירה ופרויקטים, ואין לי תלונות לאף אחד".

יש חלום שטרם הגשמת?
"האמת היא שבצניעות אני יכול לומר לך שבתקופה העכשווית אני מגשים את החלומות שלי ומשתף פעולה עם אנשים שרק חלמתי לעבוד עמם. החלום שלי הוא להמשיך בזה, להוציא כמה שיותר אלבומים, להשתתף בכמה שיותר פרויקטים ופשוט לחיות את היצירה שלי".