אירוויזיון בקטנה: רגע לפני שהיא ממריאה לתחרות בפורטוגל, המתמודדת הישראלית נטע ברזילי שכבשה את תחרות "הכוכב הבא" ונבחרה לייצג את ישראל, ו-28 משתתפים ממדינות שונות ברחבי העולם שיופיעו באירוויזיון 2018, עולים על הבמה בכיכר רבין עם השירים שייצגו את ארצותיהם בתחרות האירופית.

ברזילי אמרה למעריב אונליין לפני הופעתה כי מבחינתה מדובר בשליחות. "מתרגשת נורא. יש קצת פרפרים בבטן. מרגש נורא לראות את התמיכה הישראלית. מבחינתי זו שליחות. אין בי פחד על איך שזה ייצא", סיפרה.

השיר הישראלי "Toy", שנכתב והולחן על ידי דורון מדלי וסתיו בגר, ומככב ברשימת ההימורים לזכייה בוצע על הבמה בבכורה היסטורית וסחף גל של מחיאות כפיים ממעריצי האירוויזיון הישראלים.

ה"מיני אירוויזיון" שבכיכר, התקיים במסגרת אירועי "Israel Calling 2018" שנפתחו ביום ראשון. האירועים השונים שקרו במהלך שלושת הימים האחרונים כללו ערב פתיחה במרינה בהרצליה בהנחייתה של גלית גוטמן והופעה של דנה אינטרנשיונל, סיור בעיר ירושלים מטעם משרד ירושלים והמורשת שכלל הופעות של חובי סטאר, אימרי זיו שירי מימון, ואורנה דץ, וכן יום נטיעות עצים ביער הנשיא של הקרן הקיימת לישראל.