הלם בעולם המוזיקה: הדיג'יי והמפיק המוזיקלי טים ברגלינג, המוכר בשם אביצ'י הלך לעולמו בגיל 28, כך נמסר הערב (שישי) מהסוכן שלו. "אנחנו מכריזים על מותו של טים ברגלינג, הידוע בשם אביצ'י. הוא נמצא מת במוסקט, עומאן, ביום שישי אחר הצהריים. המשפחה הרוסה ואנחנו מבקשים מכולם לכבד את בקשתם ולשמור על פרטיותם בעת הקשה הזו. לא ימסרו הצהרות נוספות", נכתב.
אביצ'י נחשב למובילים בתחומו. באוקטובר 2013 הוא דורג במקום השלישי, ב-2014 במקום השישי וב-2015 במקום השביעי מתוך 100 הדיג'יים הטובים בעולם, על פי DJ Mag. ברגלינג יצר מספר להיטים בינלאומיים, בהם: "Levels" ,"I Could Be the One" ו-"Wake Me Up". הוא השתלב בתעשיית המוזיקה בשנת 2008 בהיותו בן 18, כאשר יצר רמיקס בשם "Lazy Lace" לשיר הנושא של משחק הווידאו "Commodore 64", וכאשר הפקה זו הביאה אותו לחתום בחברת סטרייק - "Strike Recordings". באוקטובר 2010 חתם ב-"EMI Music" בעיר לונדון - חברת התקליטים הרביעית בגודלה בעולם וחברת "ארבעת המופלאים" כאחת מארבע החברות הגדולות. אביצ'י עבד על פרויקטים עם תקליטנים ויוצרים נוספים בין המצליחים בעולם, כגון דייוויד גטה, ניקי רומרו ועוד רבים אחרים.
ביוני 2013 הוציא את השיר "Wake Me Up" יחד עם הזמר אלו בלאק. השיר הפך ללהיט הגדול ביותר של אביצ'י נכון להיום. הסינגל דורג במקום הראשון במצעדי הסינגלים בשוודיה, אוסטריה, אוסטרליה, איטליה, דנמרק, גרמניה, הולנד, שווייץ ובמצעד הסינגלים הבריטי וזכה להצלחה רבה באירופה וגם בישראל במצעד השבועי של אחד אחד בגלגלצ ובמצעד השבועי הבינלאומי של מדיה פורסט דורג במקום הראשון. זהו השיר הראשון שנכנס אל עשרת הגדולים במצעד הסינגלים האמריקאי, והגיע עד למקום הרביעי. השיר הגיע למקום השני במצעד הבינלאומי השנתי של גלגלצ. הצלחת הענק של השיר ביססה את מעמדו של אביצ׳י ככוכב גם במחוץ לתחומי המוזיקה האלקטרונית.

ב-29 מרץ 2016 הודיע בדף הפייסבוק שלו כי יפסיק להופיע בסוף אותה השנה. הוא הסביר כי ההחלטה התקבלה במהלך טיול עם חברים. הוא הבין כי הוא חייב שינוי ורוצה לחזור לחיות חיים נורמליי, על אף שהוא מודה על כל ההזדמנויות שהיו לו בחיים. במסגרת סיבוב הפרידה שלו, הוא הופיע גם בישראל ב-22 ביולי 2016, באמפי פארק בראשון לציון.