מהשיר הראשון "החומר החדש", שפותח את אלבומם החדש "מתים שרים הולכים", ניתן להרגיש את בגרותם ובשלותם של חברי משינה. יובל בנאי ושלומי ברכה אחראיים על כתיבת והלחנת השירים והם עושים עבודה טובה. מאוד אהבתי באלבום את "כיוון אחר" שמוקדש לזכרו של מאיר בנאי. השיר מרגש ומוגש עם עיבוד דרמטי ואפל.



שיר מספר 4 באלבום ("קשה לצאת מתל אביב") חייב לצאת כסינגל. הוא עשוי לעשות שירות טוב לאלבום. אהבתי גם את "רצה אחרי הזמן" וגם את השיר שמגיע אחריו, "משהו נשבר", שמקבל עיבוד מיינסימי למהדרין.





השירה של בנאי טובה ומגובשת. יש כאן עבודה מקצועית מאוד והכי חשוב - משינה מצליחה לחדש הן מבחינת הנגיעות האלקטרוניות והן מבחינת הבשלות שלהם.  






הקולקטיב - THE COMING OF LIGHT


מי שמתעניין במוזיקה טובה מכיר את ההרכב הזה שמצליח באלבומו החדש להוכיח ששינוי הרכב לא בהכרח הורס, אלא אפילו משדרג ומעצים את היצירה. חלק מהיצירות שבאלבום החדש ישרדו הרבה מאוד זמן כי הוא מרגש ומעניין. חרשתי את האלבום ועדיין נותר בי טעם של עוד.



זו מוזיקה שהושקעו בה משאבים ומחשבה והדבר ניכר באווירה המיוחדת ההרמונית והמסתורית שאופפת את האלבום. בהחלט אלבום חשוב ומשמעותי שלהם.






מירב גולד - הקול (הכל) שבתוכי
אלבום בהפקה עצמאית שמתהדר בעיצוב עטיפה מהמם ביופיו. "הדיסק נולד מתוך מסע אישי שלי לריפוי עצמי, יציאה ממשבר וצמיחה לדרך חדשה מתוך עוצמה פנימית ואמונה במי שאני ובדרכי", כותבת גולד. הקול שלה אלוהי והוא נוסק לגבהים ולמחוזות רוחניים. 


מירב כבר מוכרת בחוגים הרוחניים כזמרת ויוצרת ואני באמת חושב שכדאי שגם אתם תכירו אותה. באלבום חמישה שירים נטולי שיקולים מסחריים. כשהיא שרה "נשארתי חשופה ללא חרטות" אני מאמין לה. ישראל כסיף אחראי על ההפקה המוזיקלית והוא עשה עבודה מצוינת. לרכישה עצמאית כתבו לה [email protected]




בינלאומי חדש: ANDREW LLOYD WEBBER - THE PALTINUM COLLCETION

אוי, כמה שאני אוהב אוספים כאלה, שמצליחים להקיף את הרגעים הגדולים, המשמעותיים בקריירה של מוזיקאי חשוב ומוערך. 

לא רק המדינה חוגגת 70, גם מלך מחזות הזמר חוגג 70 ולרגל האירוע הוא מוציא את האוסף הכפול שכולל כמה ממחזות הזמר המפורסמים ביותר בעולם, בהם פנטום האופרה, cats, ישו כוכב עליון ואוויטה. האוסף נאצר באופן אישי ובפיקוחו של וובר מתוך קריירה מפוארת של חמישה עשורים. תוכלו למצוא שם ביצועים מעולים של שרה ברייטמן, מדונה, ברברה סטרייסנד, ביונסה ועוד.

האלבום יוצא בשתי מהדורות כשאחת מהן שווה במיוחד וכוללת ארבעה דיסקים, ספר בן 40 עמודים עם הקדמה אישית שכתב וובר והערות מעמיקות לכל שיר. הליקון.




סינגלים חדשים: ספיר מתתיהו - שקרנית

סינגל בכורה של ספיר מתתיהו. השיר מלווה בקליפ מעולה עם שחקנית יפה. ספיר מלחינה מוזיקה לקולנוע, ובזכות זה היא מרגישה שיש לה הרבה כלים ודימויים מוזיקליים מגוונים כדי להעביר רעיון.

"הנטייה הטבעית שלי היא לברוח מהפקת פופ סטנדרטית", אומרת ספיר ומסבירה: "במקום ליצור שיר פופ עם מבנה פשוט וסטנדרטי, רציתי ליצור צבע מיוחד שהרגש יעבור דרכו, ורק אחר כך לדאוג לאיזו שבלונה ז׳אנרית אפשר להכניס אותו". 

הרעיון מאחורי השיר הוא שהמאזין יצלול לעולם שלם של דימויים וצבעים, ירגיש שהוא עובר איזשהו תהליך רגשי ויחווה אינטימיות מצמררת. "מבחינתי, כל אחד מהאלמנטים בשיר חייב לשרת את המטרה הזאת, גם אם הוא לא נעים לאוזן. אז במקום כינורות יש סירנות, במקום גיטרות יש סימפול של בראס, במקום סנר יש קליק, ואפילו השירה המתוקה, שנמצאת בקונטרסט עם שאר השכבות, שורטת יותר ככל שהשיר מתקדם". 






מדור "המבקר" המלא, יתפרסם ביום שישי במקומוני מעריב