כבוד למוזיקאים הגדולים של ישראל: זוהי השנה ה-60 בה מתקיים טקס פרסי אקו"ם, בו שורה של יוצרים בתחום המוזיקה זוכים להוקרה על פועלם מידי חבריהם היוצרים. האגודה השומרת על זכויות היוצרים בישראל מעניקה פרסים על מפעל חיים, הישגי השנה, פרסים לעידוד היצירה ופרסים מיוחדים נוספים בתחום הזמר העברי.



הפרסים יוענקו לזוכים בטקס שיתקיים ב- 30 במאי ב"סיטי הול" בגלילות זאת לאחר שבחודש שעבר התקיים טקס נוסף של אקו"ם בתחומי הספרות והמוזיקה הקונצרטית. חברי ועדת השיפוט השנה: דנה ברגר, דני רובס, מירי מסיקה ושחר אבן צור. מנחה הטקס יהיה השחקן אורי גוטליב. 



פרס ע"ש אהוד מנור על מפעל חיים ליוצר אהוד בנאי

נימוקי השופטים: "היכולת המופלאה לספר סיפור בשיר, ולמלא אותו בצבעים וגוונים מכל קשת המוסיקה בישראל הופכת את אהוד בנאי לאחד החשובים והמרתקים מבין היוצרים הישראליים. במשך שנים ארוכות, בעקביות מעוררת התפעלות ובהתעקשות בלתי מתפשרת על איכות גבוהה ועל אמירה חזקה צובע אהוד בנאי את חיינו בצבעים מוסיקליים יפהפיים המשלבים מזרח ומערב, קודש וחול".



פרס ע"ש נעמי שמר על מפעל חיים ליוצר חנן יובל
נימוקי השופטים: "נדמה כאילו בכל צומת חשובה של המוסיקה הישראלית נמצא תמיד חנן יובל. מהלהקה הצבאית דרך "שובבי ציון", "כף התקווה", "השלושרים" ו"החברים של בני". מקריירת הסולו המפוארת ודרך פסטיבלי הזמר לסוגיהם וכתיבה לזמרים אחרים... עבודתו של חנן מצטיינת בבחירה מוקפדת של כותבי מילים ובלחנים מלודיים ומוסיקליים המתכתבים עם שירי ארץ ישראל, וגם עם כותבי פולק ורוק גדולים מחו"ל. שיריו של חנן הפכו לחלק מההוויה הישראלית ומלווים את ישראל בשמחה, בכאב, בגעגוע ותמיד ביופי רב".



בין מקבלי הפרסים הנוספים השנה: אביגיל קובארי, אייל מזיג, הג'ירפות, הלה שלג, חנן בן ארי, יאיא כהן אהרונוב, ירדן (ג'ורדי) פלג, לירון עמרם, מרים עציוני, נצ'י נצ' (רביד פלוטניק), פן חזות ודולב רם, קרן פלס, שייקה פייקוב.

טקס הענקת פרסי אקו"ם, יתקיים ביום רביעי , 30.5.18 באולם ה- "סיטי הול" החדש בסינמה סיטי, גלילות