הערב בסביבות השעה 17:00, התברר כי נטע ברזילאי, נציגתנו לאירוויזיון שייערך בשבוע הבא בליסבון פורטוגל, לא תשתמש על הבמה במכשיר הלופר שכ"כ מייחד, מאפיין ומזוהה איתה. מרגע שהתפרסמה הידיעה ובתוך דקות בודדות, היא הפכה לנושא החם בכל מקום – ממתחם העיתונאים המסקרים את התחרות שבליסבון, פורטוגל, דרך כל אתרי האינטרנט העוסקים בנושא ובכלל ועד לקבוצות השונות בפייסבוק ובווטסאפ.



אז מה בעצם קורה? מכשיר הלופר יהיה על הבמה ונטע ככל הנראה תפתח את ההופעה בצורה המוכרת לנו, כאשר היא עומדת מאחוריו, אך לפי דוברות כאן 11, "השימוש בלופר על הבמה יהיה בעל אלמנטים ויזואליים בלבד". הכוונה- הלופר יהיה שם, מואר וכנראה גם בצבעים, אך נטע לא באמת תקליט את קולה או תשתמש בו בפועל.



יחד עם זאת, כמו בכל דבר, גם כאן השמועות אומרות אחרת. יש הטוענים כי כל המטרה של שחרור ההודעה הזו הינה לבצע הסחת דעת לעצם העובדה שהשימוש בלופר נעשה במשך זמן קצר מאוד (20 שניות לערך) בתחילת השיר. שמועה אחרת גורסת כי יהיה לופר, רק שהוא לא יופעל ע"י נטע, אלא ע"י סאונדמן מאחורי הקלעים. שמועה נוספת אומרת כי במקום להשתמש בלופר עצמו, המלווים של נטע הם שיבצעו את הקטעים שבהם נעזרו בלופר בעת הקלטת השיר.



מה מכל אלו נכון אם בכלל? נצטרך לחכות לחזרה הבאה של ישראל שתערך ביום חמישי כדי לדעת. חשוב להזכיר שהשימוש בלופר (או בכל אמצעי שמנוגן בלייב על במת האירוויזיון) מותר, על פי תקנון האירוויזיון ואף נעשה בו שימוש בשנה שעברה בשיר הנורבגי.



ומה לגבי סיכויי הזכיה שלנו והמיקום של נטע בהימורים? ובכן בדרך כלל, כל הודעה שכזו יכולה להשפיע על הסיכויים ועל היחס או הפער בין ההימורים השונים, אך נכון לכרגע, נראה כי מצבה של נטע יציב ואיתן במקום הראשון. השיר הישראלי נמצא במקום הראשון מרגע ששוחרר וכרגע יחס ההימורים שלו הינו 2/1 (ממוצע, תלוי באיזה אתר מסתכלים) בעוד שבמקום השני נמצאות צרפת ואוסטרליה עם יחס של 9/1.



מי שכן טיפסה במהירות בסולם ההימורים הינה צרפת, שעלתה היום מהמקום הרביעי למקום השני, מבלי שערכה עדיין אפילו חזרה ראשונה ולא ידוע כיצד ההופעה עצמה תראה על הבמה, כך שנראה שהיא זו שמאיימת עלינו הכי הכי הרבה. מיד אחריה נמצאות אוסטרליה, בולגריה (שעד הבוקר מוקמה במקום השני), נורבגיה ואסטוניה.