"יש הרבה צדדים בחוויה של להיות 'הבן של'. יש דברים מדהימים ויש פחות. כשהייתי ילד ואבא היה מגיע לבית הספר, כל הילדים היו באים אליו ומקיפים אותו. הוא היה אבא של כולם. זה גרם לנתק בינינו", מספר ניתן בן ארי (22), בנו של המוזיקאי המוערך מוש בן ארי. "אבל זה אבא שלי ואני אוהב אותו. כשהתבגרתי והיינו יותר קרובים, הפכתי לבק־ליינר שלו. שלוש שנים הסתובבתי איתו על הבמות. הוא לימד אותי איך זה לעשות מוזיקה ולהופיע. הוא שבר לי הרבה פחדים בדרך. זו הייתה הטירונות שלי במוזיקה. הוא ופילוני (דני קרק) היו המנטורים שלי".

אתמול השיק בן ארי הצעיר את הסינגל הראשון שלו, "האיש הפשוט", אחרי שיתוף פעולה שלו עם הצמד "קייט ואור", שהוליד את השיר "מברזיל עד אורוגוואי". "'האיש הפשוט' הוא שיר שאיזי כתב ועמית שגיא ('התקווה 6') הפיק", הוא מספר. "הקלטנו אותו בים. לילות שלמים של עבודה קשה. אני מתרגש. זה בעצם שיר ראשון שהוא רק שלי. לפני שנה וחצי התחלנו לשבת על המוזיקה, צילמנו אותו בחוף בכל המקומות שאני מסתובב בהם. זה שיר שמתקשר אלי. איזי כתב את זה בהשראתי ובהשראת דברים שסיפרתי לו. זה שיר על אהבה".



שיר אהבה למישהי ספציפית?
"האמת היא שאני כרגע בפרידה".

איך הגעת לזה?
"גרתי באילת, אספתי חומרים, כתבתי, עבדתי כמנהל בר, ואז הכרתי את גדי אלטמן, והתחלנו לעשות מוזיקה יחד. ישבנו על חומרים שלי, וחיברנו את עצמי, שגיא ואיזי. יצרנו קבוצה והתחלנו לעבוד על החומרים. ואז הכרתי את רוברטו, הסוכן שלי, שנתן לי את הביטחון ללכת עם זה עד הסוף. היום אנחנו סוף סוף יוצאים עם זה החוצה".



למה דווקא עכשיו?
"אני מרגיש שזה בוער בי. אני לא יכול לעצור את זה. לקח לי זמן לבנות את עצמי, והגעתי למקום שאני שלם עם עצמי ושלם עם המוזיקה שלי. אני מתפתח מיום ליום. אספתי חומרים. יש לי מלא שירים במגירה, ועכשיו לאט לאט אני מתחיל לשחרר אותם. אני כותב על החיים, על אהבה, על קשיים, על חופש, כותב מסיפורים אמיתיים שעברתי בחיים".

עד כמה אבא שלך השפיע עליך?
"יכול להיות שיש השפעות קלות. אין לאן לברוח. אבל בגדול הוא דאג שלא אהיה מושפע ממנו מאוד. אבא ופילוני לימדו אותי ואמרו לי 'אסור לך להגיד ככה' ו'אסור לך זה'. הדריכו אותי בתחום. כשאני מוציא סקיצה לשיר אני משמיע לו, ואני שומר על עצמי בכל הסיפור. הוא שמע את השיר החדש, ממש אהב אותו ופרגן. נראה לי שהוא מתרגש יותר ממני".



יש סיכוי לדואט יום אחד?
"נראה לי שכן. יהיה דואט בעתיד".

אנשים מזהים אותך ברחוב?
"בקטנה. מסתכלים עלי קצת יותר. אבל תמיד הסתכלו עלי, כי אני דומה לאבא, מסתובב בחוף שלו. הייתה לי הרגשה שמסתכלים עלי".

הייחוס המשפחתי פותח דלתות?
"הייחוס פתח לי דלתות, יצר ציפייה והציב לי רף מסוים שאני צריך להגיע אליו. חיכיתי כמה שנים עם חומרים כדי שאהיה שלם עם עצמי. אני מקווה שהמוזיקה שלי תדבר ותהיה מספיק טובה ונעימה לאנשים, כדי שאהיה מעבר ל'בן של'".