הרן יקיר, תושב העיר רחובות שאף מתמודד מטעם רשימה עצמאית על מקום במועצת העיר, פרסם לאחרונה עצומה ברשת, הקוראת לבטל מופע מתוכנן של הזמר אייל גולן, תושב העיר שאף גדל בה ומזוהה עמה, בקיץ הקרוב. גולן, כזכור, נחקר בעבר בחשד לבעילה אסורה בהסכמה של קטינות בפרשה המדוברת, שנסגרה בקול ענות חלושה לאחר שהפרקליטות סגרה את התיק. על העצומה, שהעלה הרן בעמוד הפייסבוק שלו, חתמו למעלה מ-760 תושבי העיר. 



אבל לטענת הרן, כאן לא נגמרה הפרשה. לדבריו, קיבל לפני יומיים מכתב התראה מעורך דינו של גולן, המאיים לתבוע אותו על לשון הרע אם לא יסיר את העצומה מהרשת. הרן סיפר למעריב אונליין כי אינו פוחד ולטענתו מדובר בתביעת השתקה והפחדה: "לפני יומיים קיבלתי מכתב לפיו אייל מאיים לתבוע אותי על לשון הרע אם לא אוריד את העצומה, זה לדעתי ניסיון להשתיק אותי. אין פה שום דבר חדש בעצומה, זה הכל דברים ידועים, זה מכתב הפחדה. האם הוא הולך לתבוע את כל מי שכתב עליו משהו רע אי פעם? את כל מי שעשה עצומות לפני? זה איום סרק, ואם יגיש תביעה זו תהיה תביעת סרק". 



"אני מרגיש שיש לי חובה מוסרית להגן על הבנות בעיר שלי ולא נרתע כשמנסים להשתיק אותי", מסביר הרן. "על העצומה חתמו כבר למעלה מ-760 תושבי העיר. הרבה אנשים יצאו עלי בפייסבוק וכתבו: 'מה אתה מעז לצאת נגד נגד אייל גולן?'. קיבלתי קללות וגידופים עם "איחולים" כמו "לך, חתיכת אשכנזי מסריח" ודברים כאלו. ידעתי שיהיו אנשים שיתנהגו כך, ולדעתי זו התנהגות מחפירה, ידעתי שאני אקבל תגובות כאלו אם אפרסם את העצומה". 

"מכתב הפחדה". אייל גולן בהופעה. צילום: סיוון פרג'
"מכתב הפחדה". אייל גולן בהופעה. צילום: סיוון פרג'


הרן מסביר כי פרסם את העצומה כיוון שלדעתו אדם כמו גולן לא ראוי שיופיע בעיר: "לדעתי רצוי להביא אנשים ללא דופי ולא אדם שהיה חשוד במעורבות בפרשה של התעסקות מינית עם קטינות. למרות שלא הורשע, הוא הודה שהיו מעשים מיניים עם קטינות או לפחות אחת מהן. זה לא אדם עם רקורד ראוי להופיע. זה מעביר מסר לא טוב ואני ותושבים נוספים בעיר רוצים לגדל את הילדים שלנו על ערכי מוסר וכבוד לנשים, וזה מנוגד לגמרי לערכים של אייל גולן. אדם בן 40 שמתעסק עם קטינות - לא מכובד שיופיע בעיר". 

מליאם הפקות, שמייצגים את גולן, נמסר בתגובה: "אנו לא נבהלים מניסיון להלך אימה נגדינו ומהדיווח לתקשורת כי שלחנו מכתב מעורך דין. אייל גולן מעריך ומכבד את עיריית רחובות, עיר הולדתו ומוקיר את היוזמה של העירייה לקיים את המופע לרווחת תושבי העיר. אנו בטוחים שרבבות מתושבי העיר יהיו שמחים ומאושרים לשמוע הופעה בלתי נשכחת של אייל גולן עם הלהיטים המוכרים והאהובים מכל הזמנים.
 
אנו רק מבקשים להזכיר לכמה יפי נפש שלפני כ-5 שנים אייל גולן יצא חף מפשע ומעולם לא הואשם, המשטרה והפרקליטות סגרו באופן נדיר את התיק בתוך שלושה חודשים בלבד והוכח שהמתלוננות העידו עדות שקר. אנו דוחים בשאט נפש כל ניסיון נלוז לעלות את הסיפור מחדש לגרום עוול לאדם חף מפשע.
צר לנו כי גורמים בעלי אינטרסים פוליטיים מנסים לחבל באירוע, אולם אנו סמוכים ובטוחים כי ניסיונותיהם יעלו בתוהו והמופע יתקיים כמתוכנן".