לאחר שגרם למדינה שלמה לשיר בפורטוגזית "טודו בום" וקפץ להודו עם "נמסטה", צמד הפופ המצליח ביותר כיום – סטטיק ובן־אל תבורי - מחמם מנועים לקראת קריירה בינלאומית ופותח את הקיץ הישראלי בשיר חדש שיצא היום (ראשון) בסגנון יפני שהשניים כתבו והלחינו (וג'ורדי הפיק מוזיקלית) - "קאוואי" (Kawaii). 



"קאוואי" - מילה ביפנית שפירושה "חמוד" - מתייחסת לזרם פופולרי באומנות, במוזיקה ובפרסום. כמו בשירים הקודמים, הצמד בחר גם הפעם במילת מפתח ממדינה אחרת ובשפה אחרת כגימיק, ואף שמדובר במילה יפנית, הקליפ שביים רומן בוצ'אצקי צולם באוקראינה.




למעשה, זו הפעם הראשונה שבה השניים צילמו קליפ מחוץ לישראל. אולי הדבר מסמל את תחילתה של הקריירה הבינלאומית של הצמד, שלאחרונה חתם על חוזה הקלטות עם איש העסקים הישראלי־אמריקאי חיים סבן והחל בסשן לשיר אמריקאי חדש באולפני קפיטול רקורדס - אותם אולפנים שבהם הקליט, בין השאר, פרנק סינטרה את להיטיו.



בהאזנה לטיזר של הקליפ "קאוואי", נשמע כי מדובר בלהיט מובטח לצמד שפיצח את הנוסחה המנצחת: פופ עכשווי, טקסט רומנטי על יחסים שבינו לבינה, וכמובן קליפ מסקרן המראה, במקרה זה, את סטטיק מהלך בין קבוצת גברים אשר נראים כלוחמים ואת תבורי שר סרנדה לגיישה יפנית.



בטוקבקים הדעות על השיר החדש היו חלוקות, ועיקר הטענות הן כי הקליפ והגימיק הטקסטואלי מזכירים את שירה של הזמרת אבריל לאווין – "Hello Kitty", שגם בו מילת המפתח היא "קאוואי". עם זאת, מרבית התגובות קובעות כי מדובר בלהיט הרשמי של הקיץ.