"לא ישנתי בלילה, אני מתרגש בטירוף. אני מלא ציפייה חיוביות, מחכה בקוצר רוח", אומר בהתרגשות ל"מעריב אונליין" המתמודד תום יצחקי שינסה לנצח הערב (שני) בגמר הריאליטי "בייק אוף", שישודר ב"קשת 12", בשעה 21:00. יצחקי הגיע לתוכנית עם ניסיון רב בתחום הקונדיטוריה, והסתמן בעונה כאחד הפייבוריטים לזכייה, וזכה לשבחים מהשופטים אסטלה, קרין גורן ומאיר אדוני.

מזהים אותך ברחוב?
"האמת שכן. זה קצת מביך. מצד אחד זה נעים וכיף, מפרגנים, אומרים 'בהצלחה', ו'אנחנו בעדך', וזה מחמם את הלב וכיף. אבל יש כאלה שחושבים שהמקום שלי לא צריך להיות שם, כי אני יחסית מקצועי, שזה לא כוחות. אבל כמו שהעונה הוכיחה, גם מתמודדים שהם לא מהתחום הם מקצועיים, והתחרות קשה ממש. אנשים מאוד טובים לא הגיעו לגמר, ולא לחצי הגמר".

רביעיית הגמר
רביעיית הגמר


אתה קורא טוקבקטים?
"בימים הראשונים קראתי, והגעתי לכמה טוקבקים שלא עשו לי טוב. הבנתי שזה פוגע לי בבריאות והפסקתי לקרוא. מישהי רשמה שאני בן אדם נורא מתנשא וחש את עצמו. לפי דעתי זה לא נכון, מי שמכיר אותי - אני האחרון שמתנשא, אני נורא עמך".

סומנת כסוג של פייבוריט - איך את מרגיש עם זה?
"זה קצת מלחיץ, יש יותר דרישות ויותר ציפיות. אצל מצד שני זה נחמד וזה מחמיא. בטח שזה מלחיץ אותי, המתמודדים בגמר חזקים, אני לא הולך לשם רגוע, הולך להיות מעניין. אני הולך לבוא הכי מרוכז, ותהיה תחרות קשה".

תום יצחקי. צילום מסך
תום יצחקי. צילום מסך


ספר לי על ה'תאקל' עם תומר
"אני ותומר שובצנו יחד למשימת זוגות. זה אומר שהיינו יחד יום שלם. מאוד התחברתי לתומר, וברגע שאני מתחבר למישהו, אז אוטומטית אני מרגיש בנוח. מה שקרה זה שנתתי לו עקיצות, לא התכוונתי להכות אותו חלילה, כי הרגשתי איתו נורא נוח. לחבר אני יכול לזרוק לו קללה עסיסית, והוא לא ייעלב. הרגשתי שאני יכול טיפה לשחק איתו. מצד שני יש את הלחץ והתחרות. והיו רגעים שקצת נלחצתי וחשבתי שאנחנו מאבדים את המשימה, והייתי חייב להעיר קצת את תומר. על המסך זה נראה טיפה אחרת. זה נראה יותר ממה שזה. ביחסים הבינאישיים שלי עם תומר הם מאוד טובים".

אז אין טינה?
"טינה? חס וחלילה. ההפך. הפלונטר הזה שקרה בינינו דווקא חיבר יותר. זה דוגמה למשהו - עם חבר אמיתי אין כזה דבר שאין ויכוחים ואין ריבים. אז אולי בגלל שהרגשתי קרוב לתומר אז הרשיתי לעצמי ויכול להיות שזה הטעות שלי".

תום יצחקי. צילום מסך
תום יצחקי. צילום מסך


מה התוכניות ליום שאחרי?
"מה שבטוח - את התחום הזה אני לא עוזב, הרצון שלי הוא למצוא כמה משקיעים שירצו להשקיע ולפתוח בית ספר באזור שאין בו מקום ללמוד. בתל אביב לא חסרים בתי ספר לקונדיטוריה. אני בתחום לא מעט שנים, ועבדתי פיזית בקונדיטוריות בבתי קפה, והשעות נורא קשות, שלא נדבר על סופי שבוע וחגים, חוץ מפסח זה מאוד קשה. השעות לא קונבנציונליות. לפני כמה שנים מישהו ביקש ממני ללמד קורסים של השלמות לנשים שחוקות עבודה, עם 20 שנה וותק בדואר וכאלה. כשהתחלתי שם הבנתי שאני הרבה יותר נהנה לעבוד מול אנשים, יותר אינטראקציה"

יש קצת תחושה שאנחנו טובעים בין תוכניות ריאליטי שונות, ו'בייק אוף' לא יצרה את הטירוף שהיה סביב 'מאסטר שף'. איך אתה מרגיש עם זה?
"אני חושב שיש מקום לכולם. האינטרס לי הוא שהתוכנית הפרטית שלי תשודר כמה שיותר זמן, בימים עם הרייטינג הכי גבוה. אבל זו לא מציאות. אין מה לעשות, אני בטח לא יכול להשפיע על הטלוויזיה ומקבלי ההחלטות. אני צריך להגיד תודה שנתנו לי הזדמנות, עד הרגע האחרון שנכנסתי, היה לי קשה להאמין שנכנסתי לנבחרת".

אתה לא זכית לתשומת הלב בתקשורתית שהייתה לג'קי אזולאי ושירה בצלאל מתוכניות אוכל אחרות
"המטרה שלי הייתה לבוא לתוכנית לשם החוויה, ובעיקר למען ההכרה שלי בתחום. אני לא רודף פרסום, אני לא מחפש ללכת להשקות, זה לא מה שאני רוצה. באתי לשם כך שיכירו ואתי במקצוע שלי, כי אני לא מצליח להתקדם בגלל שאני בצפון".

ג'קי אזולאי. רפי דלויה
ג'קי אזולאי. רפי דלויה


איך היה עם השופטים?
"הם נהדרים אחד אחד, כמובן שיש את מי שאני רוצה את הליטוף שלו בראש, למשל אסטלה. שהיא הכוהנת הגדולה של האפייה בארץ, כמובן גם מאיר וקרין. היו ביקורות שהיה לי לא נעים לשמוע, אני מבין ויודע שאי אפשר להתווכח על טעם וריח, לפעמים אני פוגע בול, ולפעמים לא. היה פרק שהיה לדעתי הכי גרוע שהיה לי, המשימה של הקור-חום, קרח ואש, עם קרין גורן, הייתה לי משימה לא טובה. הם טעמו את המנה, ולא אהבו אותה. הייתה ביקורת לא נעימה בעליל, זה מוריד אותך למטה, אוטומטית הפנים נפולות, צריך לדעת לקבל ביקורות קשות וככה זה בחיים. אני אוסף את עצמי וממשיך הלאה".