זה למעלה משבוע שהמשלחת הישראלית נמצאת בליסבון, בירת פורטוגל, שם ייערך האירוויזיון ה-63, וניכר שההתרגשות רק הולכת וגוברת מיום ליום.


ביום ראשון צעדה נטע ברזילי על השטיח הכחול, אירוע קבלת הפנים ל-43 המשלחות המשתתפות בתחרות, שנתן את האות לפתיחה הרשמית של חגיגות האירוויזיון.



אתמול אחר הצהריים נערכה החזרה הגנרלית המלאה הראשונה ובערב, נערכה החזרה הגנרלית השניה והמאוד חשובה, בה צפו וניקדו צוות השיפוט של כל מדינה את כל אחד מהשירים, כך שלמעשה, מחצית מהניקוד כבר ניתן ועתה מחכים למחצית הניקוד השניה, אשר תינתן ע"י הקהל הצופה בתחרות בשידור חי הערב.


בחזרת השופטים נטע היתה מעולה אך מי שבאמת גרמה לאפקט וואו בכל הנוגע לביצוע השיר היא קפריסין שממשיכה לטפס בטבלאות ההימורים ולאיים על נטע – היא אף הצליחה להתמקמם במקום הראשון נכון לכתיבת שורות אלה, אבל חשוב לציין שהכל עוד פתוח.



חצי גמר האירוויזיון הראשון ייצא לדרך בשעה 22:00 בערוץ כאן, 11 בשלט, עם השיר "X My Heart" מאזרביג'אן. בסך הכל הערב יתמודדו 19 שירים, מהם יעלו רק 10 שירים לגמר שייערך ביום שבת. השיר הישראלי "TOY" בביצועה של נטע ברזילי, שובץ להיות שיר מספר 7 בתחרות, מה שאומר שנטע תופיע בסביבות השעה 22:30 שעון ישראל.

לפי החובבים ההדוקים של התחרות (וכותבת זו בינהם), זהו חצי הגמר הקשה יותר, שכן מרבית השירים שמתמודדים דווקא בחצי הגמר הזה, הם הטובים יותר של התחרות ולנטע צפויה התמודדות קשה. והנה, המדינות המאיימות עלינו בחצי הגמר שייערך הערב:

צ'כיה - שיר מספר 5: "Lie to Me - "Mikolas Josef

מדובר בשיר פופ כייפי, של בחור צעיר וחתיך שגם כתב והלחין את השיר. מיקולאס, דוגמן לשעבר, רוקד נהדר ועושה הרבה פאן על הבמה. זוהי ההופעה השביעית סה"כ של צ'כיה בתחרות האירוויזיון וזהו ללא ספק השיר הצ'כי הטוב ביותר שנשלח על ידם עד כה. נראה גם, שהוא יגיע לתוצאה הגבוהה ביותר של צ'כיה אי פעם בתחרות, במיוחד לאור העובדה שהמיקום הצ'כי הטוב ביותר בתחרות עד כה היה המקום ה-25 באירוויזיון 2016.



אסטוניה – שיר מספר 9: "Elina Nechayeva "La Forza 

אחרי שנתיים שבהם אסטוניה לא עלתה לגמר, היא שולחת השנה שיר אופראי מיוחד מאוד עם הופעה מושכת ובולטת (שימו לב לשמלה של הזמרת, לא תוכלו לפספס) שסביר שתשאיר את כולם פעורי פה ולו רק בשל היכולות הקוליות של הזמרת המצויינת הזו. לא סתם מיקמו את השיר קרוב בסדר ההשמעה לשיר הישראלי - לדעתי זו הולכת להיות אחת המדינות שתתן לנו את הפייט הכי רציני בתחרות ויש לזכור שעד לחשיפת השיר הישראלי, היתה זו אסטוניה שמוקמה במקום הראשון בטבלאות ההימורים.



בולגריה - שיר מספר 10: "Equinox - "Bones
בולגריה מנסה למתג עצמה כמעצמת אירוויזיונים אחרי שבשנתיים האחרונות היא סיימה במקום הרביעי והשני בהתאמה. זו גם הסיבה שהיא התברגה מאוד גבוה בטבלאות ההימורים עוד לפני שהשיר המייצג אותה נחשף.
השיר עצמו נותן תחושה מיסטית אפלה ומדבר על אהבה מעבר לגוף הגשמי של בני האדם ומובטחת הופעה מרשימה.



קפריסין - שיר מספר 19: "Eleni Foureira - "Fuego

קפריסין, שמעולם לא זכתה בתחרות עד כה, שולחת השנה שיר פופ מפוצץ ולא סתם הוא נבחר לסגור את התחרות הערב.
בשיר יש נגיעות אתניות – ים תיכוניות וההופעה מתוכננת להיות מושקעת עם אפקטים של פירוטכניקה כמיטב המסורת האירוויזיונית. בשל כך, עם תחילת החזרות וחשיפת הביצוע המתוכנן על הבמה, זינקה קפריסין מהמקום ה-16 בטבלאות ההימורים בבת אחת אל המקום השמיני ולאחר מכן הצליחה לטפס עד למקום הרביעי וישנה אפשרות שהיא תסיים בחצי גמר הזה במקום גבוה אפילו יותר.



אז הערב, כולנו נחזיק אצבעות לנטע, שתהיה אחת מעשר המדינות העולות לגמר אשר ייערך במוצ"ש - בהצלחה נטע!