הללויה: נטע ברזילי עלתה אמש לגמר תחרות האירוויזיון לאחר ביצוע לשיר "TOY", שזכה לתשואות בחצי הגמר באיצטדיון אלטיס בליסבון. בתום חצי הגמר הראשון המדינות שעלו לגמר הן ישראל, אוסטריה, אסטוניה, קפריסין, ליטא, צ'כיה, בולגריה, אלבניה, פינלנד ואירלנד. אליהן יצטרפו המדינות שהבטיחו את מקומן בגמר מבעוד מועד - פורטוגל, גרמניה, איטליה בריטניה, ספרד וצרפת. בנוסף ישתתפו בגמר 10 המדינות מחצי הגמר השני, שישודר ביום חמישי, בשעה 22:00 בשידור ישיר ב-"כאן 11".



לאחר הניצחון מסרה ברזילי: "אני גאה ונרגשת שהצלחתי להעפיל לגמר, מחכה בציפייה ליום שבת ומבטיחה לעשות כל שאני יכולה בכדי להביא את האירוויזיון לישראל". כזכור, בפעם האחרונה נערך האירוויזיון לארץ בשנת 1999 לאחר ניצחונה של דנה איטרנשיונל בתחרות.





במוצאי שבת, בשעה 22:00 יתקיים את גמר תחרות האירוויזיון. בגמר יתחרו 26 שירים, והמדינה שהשיר שלה יזכה במקום הראשון תארח את התחרות בשנה הבאה.



בפעם הראשונה בישראל ילווה את הגמר הגדול של האירוויזיון בפרשנות ארז טל ב"כאן 11". לוסי איוב תגיש את ניקוד השירים, תוצאות בחירתם של צוות השופטים הישראלי והצבעות הצופים בישראל. סיכום האירווזיון מהאולפן ישודר מייד לאחר הגמר בהנחיית רומי נוימרק ובהשתתפות אורחים ופרשנים.


אז מה דעתכם על הביצוע של נטע ברזילי אמש על הבמה בליסבון, האם אתה חושבים שהעיבוד החדש לשיר טוב יותר מהמקורי, והאם יש לנו סיכוי להביא את האירוויזיון לירושלים בשנת 2019? אתם קובעים.