עשרים שנה לניצחון האחרון באירוויזיון: אמש העפילה נטע ברזילי בשירה "TOY" לגמר האירוויזיון בשמחה גדולה ובמחיאות כפיים סוערות שקיבלה מהקהל. בסיום הביצוע המוצלח בירכה הנציגה הישראלית את הקהל "אירופה - כפרה עליכם". יואב גינאי, כותב השיר "דיווה" התייחס לביצוע המוצלח בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM: "אני חושב שנטע השאירה חותם כפרפורמרית, ה-BDS כבר החלו להיכנס ללחץ והפיצו דברים כנגדה אך זה לא כל כך עזר להם".

"היום לפני 20 שנה זכינו עם השיר 'דיווה' ואני חוגג", הוסיף הפזמונאי. "יכול להיות שהיה כאן איזשהו סימן משמיים שסייע לה לעלות לגמר, היא הייתה מדהימה אתמול. יש בנטע משהו מאוד שונה ומיוחד שמושך את המבט, היא מסמלת את השינוי בעולם שנפתח לאנשים שנראים אחרת וזה משמח אותי. מעבר לשיר יש כאן מסר גדול".



על המשיכה של הקהילה הגאה לאירוויזיון סיפר: "האירוויזיון הוא המימונה של הגייז, זהו קרנבל מתמשך שלא עושה חשבון למגדר ולמראה, זהו אירוע שנראה כאילו שייך לפלנטה אחרת. האירוויזיון חזר להיות מדורת השבט אחרי חמישים שנה וזה מאוד משמח".
 

כשנשאל על הירידה של נטע באתרי ההימורים הסביר: "מתוך ניסיון העבר, אתרי ההימורים הם קזינו, הפעם קפריסין גונבת את המקום הראשון, אך מה שחשוב זה הביצוע הסופי. אני רוצה להזכיר לכולם שהשיר 'דיווה' בכלל לא נכנס לטבלאות הימורים אך זכה במקום הראשון. לא משנה מה יקרה בסוף היא כבר ניצחה".



עריכה: איתמר זיגלמן