אמש העפילה נטע ברזילי בשירה "TOY" לגמר האירוויזיון בשמחה גדולה ובמחיאות כפיים סוערות שקיבלה מהקהל. גם במהלך השיר, נשמעו ברחבי האולם קריאות עידוד והיה נראה שכל הנוכחים מכירים את השיר בעל פה ומחזקים את נטע בעודה על הבמה. בסך הכל התמודדו בחצי הגמר 19 שירים, מהם עלו רק 10 לגמר הגדול שייערך ביום שבת, ביניהם כצפוי גם השיר הישראלי "TOY" בביצועה של נטע ברזילי, ששובץ להיות שיר מספר 7 מבין המדינות.



למרות שברזילי הצליחה לזכות בכרטיס לשלב הגמר, עדיין לא ברור עד כמה טובה היא הייתה ביחס לשאר המדינות, שכן שיטת הדירוג של האירוויזיון אינה חושפת מי מהמדינות שעלו קיבלה ניקוד גבוה יותר. על פי תקנון האירוויזיון, מנחי הערב מקריאים את עשרת השירים שעלו לגמר לפי סדר רנדומלי, אך אתרי הימורים לא מביאים איתם בשורות טובות אחרי ההופעה אמש.



נטע ברזילי, ההימורים לקראת האירוויזיון. צילום מסך
נטע ברזילי, ההימורים לקראת האירוויזיון. צילום מסך



הופעתה של נטע בחצי הגמר היתה מרשימה אך מי שבאמת גרמה לאפקט "וואו" בכל הנוגע לביצוע השיר היא קפריסין שעקפה את ישראל בטבלאות ההימורים, ואסטוניה שנתנה הופעה קלאסית מרשימה. קפריסין אף הצליחה להתמקם במקום הראשון נכון לכתיבת שורות אלה, ונטע נדחקה את המקום הרביעי אחרי שלמקומות השני והשלישי נכנסו נורווגיה וצרפת, בהתאמה. עוד הפתעה בהימורים הוא המקום החמישי שנתפס על ידי ליטא.



בתוך כך, יש לציין בתחומי ישראל נטע דווקא הצליחה לשבור שיא, והביאה לשלב חצי הגמר של האירוויזיון את כמות הצופים הגדולה ביותר בהיסטוריה, עם מעל 1.1 מיליון צופים. אחוזי הרייטינג של המשדר עמדו על  23.8 בממוצע, עם פיק של 40.3 רייטינג בשיר של נטע.





יש לציין כי הדירוגים באתר ההימורים משתנים כל הזמן, ואינם מצביעים בהכרח על מנצח. יואב גינאי מחבר השיר "דיווה", אף ציין בראיון הבוקר: "מתוך ניסיון העבר, אתרי ההימורים הם קזינו, הפעם קפריסין גונבת את המקום הראשון, אך מה שחשוב זה הביצוע הסופי. אני רוצה להזכיר לכולם שהשיר 'דיווה' בכלל לא נכנס לטבלאות ההימורים אך זכה במקום הראשון. לא משנה מה יקרה בסוף היא כבר ניצחה".



 


אתמול לאחר סיום המופע נערכה הגרלת מיקומי השירים העולים לגמר - ישראל הוגרלה להופיע בחצי השני של הערב (שירים 14-26), מה שנותן לנו פוש לסיכויי הזכיה, כיוון שסטטיסטית, השירים המופיעים במחצית השניה של המשדר זכירים יותר וזוכים יותר. מיקום השיר הסופי בסדר השירים יוחלט בהמשך.