"בשנה הבאה בירושלים": בפעם הראשונה מאז 1998 ובפעם הרביעית בתולדותיה זכתה ישראל באירוויזיון עם הופעה בלתי נשכחת של הזמרת הישראלית נטע ברזילי בגמר הגדול שנערך בליסבון, פורטוגל. ברזילי עלתה לבמה עם שירה "TOY" ונתנה הופעה מצוינת שהכניסה את הקהל באולם בליסבון לטירוף. לאחר הצבעת השופטים שהעניקו לה את המקום הרביעי, הגיעה הצבעת הקהל שהעלתה אותה למקום הראשון.


ישראל כאמור הגיעה למקום הראשון עם 529 נקודות כשאחריה קפריסין עם 436 נקודות. במקום השלישי סיימה אוסטריה עם 342 נקודות. לאחר זכייתה אמרה נטע בדמעות: "אני כל כך שמחה, תודה שבחרתם בשונה, תודה שחגגתם את המגוון, אני אוהבת את המדינה שלי. בפעם הבאה בירושלים". גם ראש הממשלה נתניהו הצטרף לחגיגות וכתב בטוויטר: "נטע, את כפרה אמיתית. הבאת הרבה כבוד למדינת ישראל! לשנה הבאה בירושלים!". ראש הממשלה התקשר לברזילי לאחר הזכייה ואמר: "את השגרירה הכי טובה של ישראל. אני אגיד לך שתי מילים - כפרה עלייך".

גם נשיא המדינה ריבלין הביע את התרגשותו מהאירוע וצייץ: "‏גאים בך נטע יקרה. מחכים לכולם בשנה הבאה בירושלים!". "כפרה עלייך שיחקת אותה וריגשת את כולנו. הבאת כבוד גדול למדינת ישראל", אמרה השרה מירי רגב בשיחת טלפון לברזילי. "נטע הביאה מתנה גדולה למדינת ישראל שחוגגת 70 לעצמאותה ולירושלים שחוגגת היום 51 שנים לשחרורה ואיחודה. בשנה הבאה האירוויזיון בישראל ונעשה הכל על מנת לארח אותו בצורה היפה ביותר ולחשוף שוב את פניה היפות של מדינת ישראל", הוסיפה רגב.

ברזילי עם הגביע. צילום: AFP


צילום: AFP



צילום: AFP

לאחר הופעתה, עלתה הזמרת הישראלית לשידור בכאן 11 ודיברה על התחושות לאחר הביצוע. "אני מבולבלת, שמחה, מתרגשת. זה מטורף מה שהיה פה באולם. זה כמעט בלתי אפשרי. מה שיהיה יהיה", אמרה בהתרגשות. בנוגע למתחרה שלה על המקום הראשון אמרה: "הקפריסאית מדהימה ומקסימה". 

הערב נפתח עם השיר האוקראיני, כאשר הזמר יצא ממין קבר ובסוף השיר גם העלה את הפסנתר שלו באש. מיד אחריו עלו הצמד הספרדי אלפרד ואמאיה עם בלדה מתקתקה ומהוקצעת. ליטא, שקפצה אחרי חצי הגמר בהימורים נתנה הופעה מרגשת ומדויקת. אלכסנדר רייבאק, שהביא את האירוויזיון לנורבגיה אחרי שזכה ב-2009 והשנה מייצג אותה שוב, נתן הופעה טובה בהרבה מזו של החצי גמר וחזר להיאבק על הניצחון.
 
 
 
 

Vote for Netta!! #eurovision2018

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot) on


 
באמצע השיר הבריטי, אדם התפרץ לבמה, חטף לזמרת את המיקרופון והצלמים נאלצו לעבור לקהל עד שישתלטו ויסלקו אותו. הזמרת הבריטית חזרה לשיר בעודה מעט רועדת אבל המשיכה עד הסוף בהצלחה רבה. בשל כך, ניתנה לה ההזדמנות לשיר את שירה שוב בסיום המופע אך היא בחרה שלא לעשות זאת. לפי אנשים שהיו באולם, האדם שפרץ על הבמה גם נאבק ארוכות במאבטח, ולכן לאחר הביצוע היה צורך לצאת להפסקה לא מתוכננת על מנת לאבטח את הבמה ולוודא שניתן להמשיך במופע ללא הפרעות. לשיר ה-13 עלתה צרפת, המועמדת לניצחון, ומיד אחריה עלה הזמר הצ'כי שהפעם ביצע סלטה על הבמה, למרות שבחזרות הוא נפצע וכמעט שבר את הגב ולכן החלק הזה בוטל.