קבלת פנים של מלכה: עם חזרתה של נטע ברזילי לישראל אחרי הזכייה הגדולה אמש בתחרות האירוויזיון לשנת 2018 עם השיר "TOY" צפויה להיערך מסיבת עיתונאים עבור הכתבים המקומיים, כך הודיע היום (ראשון) איש יחסי הציבור עופר מנחם שהחל לטפל בזמרת. מועד הנחיתה המשוער של ברזילי הוא בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר, יום שני, ומועד מסיבת העיתונאים ודאי ייקבע לאותו היום.


בנוסף, הזכייה באירוויזיון העלתה את תשומת הלב לאירוע של שנה הבאה -אז תתקיים התחרות בירושלים. שר האוצר משה כחלון התייחס לכך היום בגל"צ: "האירווויזיון יהיה רק בירושלים. ביקשתי להכין הצעת תקציב. זה רץ באזור 120 מיליון שקלים אבל יש גם הכנסות. נתקצב את זה. הצבעת הקהל היא הניצחון האמתי. כיף לראות שלפעמים אפשר לדלג מעל הממסד והפוליטיקה". 

אירופה כולה עסוקה בזכייה של נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון. ברחבי העולם הזמרים מהמדינות השונות מברכים את הנציגה הישראלית, אך מי שוודאי פחות מאושר מהבחירה הוא זוכה תחרות האירוויזיון של 2017, נציג פורטוגל סלבדור סובראל, שהתבטא בחריפות כנגד שירה של נטע ברזילי, "Toy". "יוטיוב חשב שאוהב את השיר הישראלי", אמר הזמר לפני כשלושה ימים בראיון לעיתון הפורטוגלי "Publico". "נכנסתי אל השיר, והוא נוראי", היו מילים שסובראל ודאי התחרט עליהן כשנאלץ להעניק לנטע את הפרס מעל במת האירוויזיון.



העיתון הפורטוגלי "פובילטו פורטו" פרסם תמונה של נטע בשער הראשי כשהיא מקבלת את הגביע המזמר הפורטוגלי בצד כתבת ענק מפרגנת ומפתיעה לבנימין נתניהו שלדברי העיתון ביסס את מעמדו כאחד מהמנהיגים המובילים בעולם כיום. 

העיתון "דיאריו נוטיסיאס" הפורטוגלי כתב שהזמר שלא אהב את השיר הישראלי, נאלץ לתת לנטע את הפרס וגם נשיקה בסיום ערב דרמטי ומדהים. "ישראל זכתה בתחרות בחגיגות שנות ה-70 שלה. איזה טיימינג", נכתב. 


התעוררות הכוח הנשי והצדק החברתי

ה"סאן" הלונדוני כתב שישראל זכתה במקום הראשון עם שיר שהוא הימנון פופי קליט, ואילו אנגליה סיימה במקום ה-24 המאכזב. "התחרות בליסבון הייתה לילה דרמטי של אופנה משוגעת, פלישה לאולם כשהשיר הבריטי נוגן, וברזילי צוטטה אומרת: 'תודה רבה לכולם שקיבלתם את השונה'". העיתון הדגיש שהשיר שילב נושאים כמו MeToo# נגד הטרדת נשים וחגג העצמה הנשית. על הנושא ברזילי סיפרה לבלוג של האירוויזיון: "לשיר יש מסר חשוב - התעוררות הכוח הנשי והצדק החברתי, עטופים באווירה צבעונית ומאושרת".

נטע ברזילי בדף הראשי של ה-BBC. צילום מסך
נטע ברזילי בדף הראשי של ה-BBC. צילום מסך



אתר ה-BBC שידוע בדרך כלל כעוין כלפי ישראל ציין כי נטע חגגה את הזכייה והדגישה את השונה, וכי תנועת MeToo#  היתה ההשראה לשיר שלה, אבל הפולש שהפריע לזמרת הבריטית היה שיחת היום. ה-BBC כתב שהאירוויזיון שוב הוכיח שהוא מחבק תמיד את האאוטסיידרים, כמו במקרים של הזכייה של קונצ'יטה וורטס האוסטרי(ת) עם הזקן ב-2013, ולפני כן דנה אינטרנשיונאל ב-1998. באתר הסבירו כי מסיבה זו אמרה ברזילי: "תודה שקיבלתם את השוני". "הבאז היה סביבה מהרגע הראשון, אבל בימים האחרונים עבר לזמרת מקפריסין. אלני הקפריסאית היתה כנראה יותר מדי יפה, יותר מדי 'מיין-סטרים' ויותר מדי רגילה כדי לזכות", נכתב.



שיר טוב ואג'נדה שכולם התחברו אליה

בקפריסין העיתון "פיליפתרוס" כתב: "אלני הדליקה את אירופה בהופעה מחשמלת, אבל זה עדיין הספיק רק למקום השני כי היתה לה יריבה עם שיר טוב ואג'נדה שכולם התחברו אליה". העיתון "פוליטיס" כתב: "אלני נתנה שוב הכל על הבמה, וקיבלה מחמאות ברחבי המדינה. נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס צייץ: "כל הכבוד אלני" ובירך גם את ישראל על הזכייה: "ברכות לישראל על הזכייה. כל אירופה מדברת היום רק על מוזיקה".

רשת השידור האוסטרית הרשמית ORF כתבה: "סזאר סמפסון היה הפתעה הערב וסיים שלישי בתחרות, אבל האנרגיה שהראתה נטע כל הבמה נראתה בצורה נדירה בתחרויות קודמות".