קומדיה או אנטישמיות? הקומקאית ההולנדית, סנה וואליס דה וריס הציגה היום (שני) בתוכנית בהגשתה קטע בו התחפשה לזמרת הישראלית זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, תוך שהיא מבקרת את ישראל, בביטויים שיכולים להיחשב כאנטישמיים. בין השאר שמה דה וריס בפיה של בריזלי ביטויים כמו "בנו אם כך חומה שטראמפ יכול רק לחלום עליה", "אני שומר סף קשוח אני צד פלסטינים בין הווילונות זו המסיבה שלי, זה שייך לי", ו"פתח שגרירות, תדאג לעשות מזה רווח פינג פינג, מהדולרים והסנטים צ'ינג צ'ינג".



בקהילה היהודית בהולנד הביעו ביקורת על הקטע, אותו הגדירו כאנטישמי, והמרכז ההולנדי למידע ותיעוד ישראל כתב לקומיקאית בחשבון הטוויטר שלו: "היי סאנה ואליס, שמענו את הפרודיה שלך על שיר האירוויזיון של ישראל. מלא בדיחות "מצחיקות" על יהודים וכסף. בדקנו לרגע את הטקסט. התקרבי כדי לראות את ההערות, יש די הרבה!", תוך שהוא מציג תרשים שעונה לטענותיה של ואליס. 





כזכור, רק לפני שבוע מערכון נוסף שהתייחס לשירה של ברזילי גרם לסערה, אז ב"ארץ נהדרת", הציגו את שר החינוך נפתלי בנט בקוקיות בדמותה, שעשויות מתפילין. חברי כנסת ואישי ציבור דתיים וחרדים הביעו זעם על השימוש בתשמיש הקדושה במהלך המערכון. שר החינוך עצמו אמר בתגובה: "עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל-לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה".