בשנה הבאה בירושלים? לפני שבועיים, בפעם הראשונה מאז 1998 ובפעם הרביעית בתולדותיה זכתה ישראל באירוויזיון עם הופעה בלתי נשכחת של הזמרת הישראלית נטע ברזילי בגמר הגדול שנערך בליסבון, פורטוגל. הניצחון של ישראל באירוויזיון אמור, באופן טבעי, להביא את התחרות לירושלים בשנה הבאה, אך כעת מסתבר שהדבר לא בטוח בכלל.



כידוע, על פי תקנון האירוויזיון המדינה הזוכה בתחרות הופכת להיות במדינה המארחת בשנה שלאחר מכן, אך הנהלת התחרות קראה היום (שלישי) באופן מפתיע למעריצים שלא למהר לקבוע יעד לטיסה לשנת 2019: "האם אתם מחכים לקראת האירוויזיון של שנה הבאה? גם אנחנו! אבל אל תלכו לקנות כרטיסים טיסה עדיין", נכתב בעמוד האינסטגרם הרשמי של התחרות.





"לעדכונים רשמיים לגבי מיקום האירוויזיון בשנה הבאה, עקבו אחרי ההודעות בעמודים הרשמיים שלנו ברשת", הוסיפו מנהלי הדף. עדיין לא ברור מה בדיוק אומרת ההודעה אך היא בהחלט מעוררת דאגה.



כזכור, כבר ביום שאחרי הניצחון של ישראל הודיע ראש העיר, ניר ברקת: "עיריית ירושלים תעניק את כל הסיוע הדרוש לקיום אירוויזיון 2019" והחלו דיונים לגבי אולם שיוכל לאכלס את התחרות. בשבועות שלאחר הניצחון, החלו פעילי BDS ופוליטיקאים מאירופה ומהרשימה המשותפת למחות על הכוונה לקיים את האירוויזיון בישראל ודרשו לא לשלוח משלחות למדינה.



 
בתוך כך, פנה שר התקשורת איוב קרא בפנייה דחופה לבג"ץ למתן החלטה בעתירה בעניין הקמת תאגיד החדשות. כיוון שתאגיד השידור הוא הגוף שאחראי לקיום האירוויזיון, ועל פי תקנון התחרות על הערוץ האחראי להיות כזה שמשרד חדשות, מבקש קרא מבג"ץ לקבל בדחיפות החלטה בעניין עתיקה שתלויה בעניין שידורי החדשות בתאגיד מזה שנה.

מ"כאן" נמסר בתגובה: "הפרטים אודות האירוויזיון בישראל ייסגרו בקרוב בין איגוד השידור האירופי ותאגיד השידור כאן ובכפוף לתקנון התחרות".