מתכון ללהיט: בפרק האחרון של הסדרה הדוקומנטרית "צליל מכוון" עם קובי אוז שעוקבת אחרי המוזיקה הישראלית לדורותיה, אשר ישודר היום (רביעי) בשעה 21:00 ב"כאן 11" ויוקדש כולו לשאלה "איך עושים להיט?" מספר ירדן פלג המוכר בשם ג'ורדי, שהנו המפיק המוזיקלי האגדי של סטטיק ובן אל, כיצד נוצר השיר המצליח "טודו בום".



"אמרתי לסטטיק: 'תקשיב אחי, אם אתה רוצה שזה יהיה בוויב הפורטוגזי, אתה חייב להביא מילה בפורטוגזית'", סיפר ג'ורדי, "הוא אומר לי 'שים לי פליי', ואז הוא התחיל לעשות לי 'טודו טודו בום'. אני יושב, אני מסתכל עליו והוא שר לי, ואני אומר לו 'מה זה היה עכשיו?'".





"הוא אמר לי 'טודו בום. זה הכול בסדר בפורטוגזית. אתה לא שם לב שאני כבר שנה אומר את זה? שואלים אותי, אני אומר הכול בסדר טודו בום'", נזכר המפיק. "אמרתי לו 'לא אחי. תיכנס עכשיו להקליט את זה. הרגע!'. והוא אומר לי 'באמת אחי? אבל זה כלום'. אמרתי לו 'תיכנס עכשיו'. אני לא צוחק, זה היה כזה מהיר. עשר דקות מקצב, עשרים דקות ניגון, רעיון שלו שקרה במיידי, ואז פשוט היה את זה. וזהו, זה פשוט קרה, השיר הזה קרה ביום וחצי".




על מקצב הבטוקדה הנלווה את השיר ונותן לו נופך ברזילאי סיפר ג'ורדי: "בהתחלה עשיתי את השיר עם מחשב. פשוט פתחתי תוכנה שיש בה כל צליל בערך אפשרי, אבל לכל אחד יש גישה לדבר הזה, לעומת זה להביא בטוקדה אמיתית זה סיפור, אבל הבאתי את בטוקדת אמזונס האמיתית והם הקליטו את זה".