בשלהי הקיץ שעבר יצא ליוטיוב שיר של אמן צעיר ואנונימי (עד אז) בשם מוטי טקה, שתפס כאש בשדה קוצים והפך ללהיט רדיו ורשת היסטרי. השיר "בלבלה" הפך את טקה מחייל אנונימי ששר להנאתו ומעלה לרשתות החברתיות, להבטחה גדולה בשמי הזמר הים־תיכוני. "מאז שאני ילד בגן אני שר", מספר טקה.



"תמיד אהבתי לשיר שירים של אייל גולן, שרית חדד ועוד, ותמיד חלמתי להיות זמר. אבל ההצלחה של 'בלבלה' הייתה גדולה יותר ממה ששיערתי, ופתאום מצאתי את עצמי מופיע בפני עשרות אלפי אנשים ושמעתי אנשים ששרים את השירים שלי. זה משהו שחשבתי שכמעט בלתי אפשרי להגיע אליו, חלום שמתגשם".



בחודשים שחלפו מאז להיט הפריצה, חרך טקה את הרדיו והרשתות החברתיות עם להיטי אינסטנט שצברו מיליוני צפיות, ובהם: "בום בום", "קשר רציני", "ככה לא עוזבים", "בא לי לרקוד", כשבמקביל הוא ממשיך לשעוט לעבר אלבום בכורה משלו.



"אומנם הפורמט של אלבום כבר פחות נפוץ היום, ואני לא בטוח שאוציא אלבום שני בפורמט כזה, אבל אלבום הבכורה חייב להיות על גבי דיסק. זו מעטפת חובה עבורי כזמר וכאמן", הוא אומר.



בימים אלה יצא לאוויר העולם שירו החדש, "טוקור", השיר הרשמי של מצעד הגאווה התל־אביבי, פרי שיתוף פעולה שלו עם ליין המסיבות "אריסה": הצוות שהביא לעומר אדם לפני חמש שנים את המגה־להיט "תל אביב".



את השיר כתב טקה עם דורון מדלי, שגם הלחין עם ינון יהל. "זה שיר בשלוש שפות: עברית, צרפתית ואמהרית. 'טוקור' באמהרית זה 'שחור'", הוא מסביר. "השיר מדבר על שוויון, על קבלת האחר ואחוות אחים והוא למעשה שיר מחאה, שנועד להדגיש שיש מקום לכולם, בלי הבדלי גזע, דת, מין וצבע עור, ולכל אחד יש את סיכוי להגשים את החלומות שלו במידה שווה. זה אומנם שיר מחאה עמוק, אבל הוא מקפיץ ומשמח, וזו המטרה שלו, לעשות לאנשים טוב על הנשמה".





מהו שוויון לדעתך?
"לאחרונה אני נתקל ברשתות החברתיות בהמון גזענות, וזה לא אמור להיות בעם ישראל. שוויון זה לתת לכל אחד את הכבוד השווה והראוי לו כאדם".



ההצלחה שינתה אותך?
"ממש לא. למזלי, אני מוקף באנשים ששומרים אותי עם הרגליים על הקרקע. הייתי זמר לפני ההצלחה ואני עדיין זמר גם אחרי. נשארתי אותו בן אדם בדיוק. אני רק אסיר תודה לקהל על האהבה שהוא מרעיף עלי. זה מרגש אותי כל פעם מחדש".



אתה קורא טוקבקים?
"ברור. זה חלק מהאג'נדה שלי, להשתפר ולשמור את הרגליים על הקרקע. זה בסדר שלא כולם יאהבו את השירים, אבל אני לומד מהטוקבקים מה יותר אוהבים ומה פחות, וככה אני מרגיש יותר את הקהל שלי".



עם איזה אמן חלמת להקליט דואט?
"יש כמה: שרית חדד, אייל גולן, שלומי שבת ועומר אדם".



מה החלום הגדול שלך?
"קודם כל לשמח את עם ישראל. המוזיקה תפקידה לקרב בין לבבות ולגשר על פערים, והמטרה שלי היא בעזרת המוזיקה להשפיע בנושא זה. כמו כן, אני חולם להופיע על הבמות הכי גדולות בארץ, וכמובן לפתח בעתיד גם קריירה בחו"ל".