"למשרד התרבות אין שום חלק פרטי בהכנות לקיום האירוויזיון בישראל. הגוף שעומד לעמוד בחזית ההכנות הוא תאגיד השידור 'כאן'. מה שאמרה השרה מירי רגב לגבי קיום האירוויזיון בירושלים מבטא את עמדתה האישית", כך אמר היום (שלישי) מנכ"ל משרד התרבות יוסי שרעבי, בדיון בוועדה לביקורת המדינה.



הוועדה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) דנה בחשש לקיום האירוויזיון בארץ, בעקבות ביטול המשחק בין נבחרות הכדורגל של ארגנטינה וישראל. "האירוויזיון עולה בין 25- 30 מיליון יורו. המדינה הצריכה לשים כאן בערך 50 מיליון שקל. התאגיד צריך להתמודד עם אתגרים לא פשוטים של הפקה ונצטרך לסייע לו. לגבי המיקום, בהצעה שהם יגישו הם צריכים להציע איזו עיר. יש כאן כל מיני שיקולים לגבי המיקום, מבנה, תחבורה נגישות פעילות בשישי שבת. אין ספק שהאירוע הוא בעל ערך משמעותי", אמר המנכ"ל.





ח"כ יחימוביץ' בירכה בפתח הדיון על החלטתו של ראש הממשלה שלא להתערב בנושא, ועל ההודעה שיצאה ממארגני האירוע לפיה אין להם בעיה שהאירוויזיון יתקיים בירושלים, מה שלדבריה ממתן את הסיפור. יחד עם זאת אמרה יחימוביץ : "יש להתארגן כך שלא נהיה עדים לעוד פיאסקו כמו המשחק מול ארגנטינה".



טל ברנע, ראש המשלחת הישראלית לאירוויזיון: "יש המון דיסאינפורמציה, עוד לא נקבע שום דבר. ירושלים בלב של כולנו אבל היא אחת מעוד ערים נוספות של ערים שמועמדות לארח". 


שלי יחימוביץ'. פלאש 90
שלי יחימוביץ'. פלאש 90


ליאור אברבך, סמנכ"ל בתאגיד: "לא שמענו מהנהלת האירוויזיון דבר וחצי דבר על אי קיום בישראל או על דרישה על עיר כזו או אחרת".

המפיק יואב צפיר, שהיה חבר במשלחת הישראלית לארבעת האירוויזיונים האחרונים, ומועמד להפיק את האירוויזיון בשנה הבאה בישראל אמר: "בעניין ירושלים, היא יכולה לקבל את מעמד הכבוד שהיא צריכה לקבל. יש המון דרכים יצירתיות שירושלים תכובד במעמד גם מבלי האירוע יתקיים בירושלים. יש המון אירוויזיונים שלא התקיימו בעיר הבירה. זו לא חובה. בעניין השבת, האירוויזיון השתנה ממה שהוא היה לפני 20 שנה. אם לא יהיו חזרות בשישי שבת לא יהיה אירוויזיון בישראל. זה נתון בסיסי וחד משמעי".