בחיי היומיום השגרתיים יוצא לך לפעמים להאזין לאלבום חדש, שיוצא במקביל לעוד אלבומים חדשים. ואז עוצר אותך קול פנימי ומשכנע אותך להאזין לו עוד פעם ועוד פעם, ואתה מתמלא בתחושה שהנה, יש פה משב רוח מרענן וחדש שכדאי להתעכב עליו, ללמוד אותו, לחקור אותו ובעיקר להתענג על צליליו.



כזה בדיוק הוא "נ.ו.ה", אלבום הבכורה של הראפר נוה צור, שנסך בי את התחושה הזו. צור (24), מכוכבי הנוער והשחקנים העסוקים בעשור האחרון, מוכר לרובכם כהוגו, דמותו הנודעת מסדרת הנוער המצליחה "גאליס", לצד סדרות מצליחות נוספות שבהן שיחק, ביניהן: "רמזור", "נויורק", "עקרון ההחלפה" ו"מועדון החנונים", כמו גם בסרטים "לצוד פילים" ו"עמק".



למעשה, את חלק מדמויותיו של צור הכרתי עוד לפני כן. אבל הפעם הראשונה שבה הכרתי אותו לעומק הייתה לאחרונה, דרך האלבום המושקע שמציג ראפ צעיר, תוסס וטהור שלא מתפלסף, לא מתחקה ולא מחקה אף אחד, ובעיקר כן, שובב ועשיר מבחינה מוזיקלית.





"האמת היא שחלק מהקהל שמכיר אותי כהוגו מ'גאליס', למשל, אומר: 'היי, מה הוא פתאום נהיה ראפר? מה זה השטויות האלה?'. זה כאילו עומד בניגוד גמור לתדמית שסיגלתי לעצמי. הם לא מבינים שהם מכירים את הדמות שאני משחק, ולא באמת אותי. לא לכולם קל לעכל את האלבום, אבל מצד שני, יש כאלה שמאוד התחברו למוזיקה ולשירים, ובשבילם, אבל קודם כל בשביל עצמי, נוצר האלבום", אומר צור.



הרעיון לאלבום נולד בעקבות שיחת וואטסאפ של צור עם השחקן והראפר מיכאל מושונוב (מהצמד כהן@מושון). "מיכאל הוא חבר מאוד טוב שלי. יום אחד שלחתי לו בוואטסאפ סקיצה לשיר ראפ שכתבתי, והוא אמר לי: 'הייתי רוצה לשמוע אותך שר את זה'. נפגשנו, והשמעתי לו עוד חומרים שכתבתי, ואז הוא לקח אותי לאולפן של אורי שוחט. השמענו לאורי את השירים והחלטנו לעבוד על אלבום", הוא מספר.



באלבום שיתף צור פעולה עם כמה מהנפשות הבולטות הפעילות בסצינת הראפ המקומית: מיכאל כהן, מיכאל סוויסה, נורוז, עידו מימון ועוד.



מה היה הטריגר שגרם לך פתאום להוסיף לעצמך גם את הטייטל ראפר?
"תמיד נמשכתי לראפ. אני לא חושב שרדפתי אחרי טייטל כלשהו. לעשות ראפ זה בדיוק כמו משחק: אתה משחק את הטקסט שאתה שר".



גם באלבום אתה מגלם דמות, או שהפעם זה אתה נטו?
"אני מגלם את עצמי בכל מיני גרסאות שונות".





מי קהל היעד שלך?
"אין קהל יעד מוגדר. כל מי שאוהב את המוזיקה שלי, הוא קהל יעד מבחינתי".



לאחרונה נדמה שהראפ שוב נמצא במגמת פריחה מבחינת המיינסטרים. מה הסיבה לדעתך לכך שזה קורה?
"תראה, תמיד הייתה פה סצינת ראפ, גם כשהיא לא הייתה במיינסטרים. בעבר היו מעט ראפרים שהתקשורת חיבקה, כמו סאבלימינל והצל. אני חושב שהיום הראפ הרבה יותר מבוסס וחזק, ויש מקום לכולם וזה יפה ומבורך".



מה החלום הבא שלך?
"להוציא עוד אלבום".



נוה צור – השקת האלבום "נ.ו.ה", הערב (חמישי) ב־22:00, מועדון "האזור", תל אביב