המוזיקאי והזמר אלי קניאל, מי שאחראי על הקלאסיקות "אין לי אהבה", "שעת פרידה" ו"יש עיר", הלך לעולמו הערב בגיל 89. קניאל נחשב למלחין פופולארי בשנות ה-60, ה-70 וה-80 ובין השאר היה אביו של ילד הפלא של שנות ה-70 – נועם קניאל ("בואי גלי", "אמא שלי"). 
הוא נולד כאלי קנל בקהיר, מצרים בשנת 1929. המעניין הוא שעל אף שחיו במצריים, הוא והוריו ,שהגיעו מליטא , שוחחו יידיש . מדי חופש גדול, אמו נהגה לקחת אותו לדודתו באלכסנדריה. פעם אחת, בעודם בבית הדודה, השכן בדירה מעל, היה איטלקי ונהג לשיר באיטלקית. אלי קלט את מה שהשכן שר והחל לשיר את השירים שהשכן שר, וכך בגיל 5,6 החל אלי לשיר באיטלקית, צרפתית וכו' וכבר אז נתגלה כשרונו המוסיקלי.
בהיותו בן 8 וחצי, אביו לקח אותו למקהלת בית הכנסת האשכנזי ושם החל את קריירת הזמרה שלו . הוא הוכתר, עם קולו המיוחד כילד הפלא של מצרים, כתבו עליו רבות בעיתונים, אנשים היו באים מכל רחבי מצריים לשמוע אותו שר, הוא הופיע באירועים של עשירי מצריים והפך מפורסם. ועוד אין לו גיל 10.

יום אחד פנה אליו יו"ר הרבנות הראשית במצריים משה צנוע, שהזמין את אלי להופיע בבית הכנסת הספרדי הגדול, הופעה שזכתה להצלחה רבה. בהיותו בן 13 וחצי, קיבל במתנה מהקהילה היהודית פסנתר ולמד מוסיקה בקונסרבטוריון מעל שש שנים. הוא נחשב לפסנתרן מוכשר וסוג של גאון מוסיקלי. בשנת 1946, כשסיים ללמוד בקונסרבטוריון, החל להופיע במועדון גדול ומפואר במצרים שאירח אמנים בינלאומיים. 
בשנת 1950, בהיותו בן 21 עלה לישראל עם אמו  והגיע למעברה בקריית שמואל. תוך זמן קצר השתלב במועדון ה"חינגה בר" בחיפה . שם, פגש את הזמר ניסו מתיתיה דריו ואנדרה בונדי, והקימו שלישיה מוסיקלית. השלישיה זכתה להצלחה רבה במועדון. אלי עבד בחינגה בר עד שנת 1957 והחל צובר "שם" של פסנתרן מוכשר. הוא החל להופיע במועדונים, בתי מלון וכו' בצפת, ירושלים ובכל רחבי הארץ הוא בעיקר ניגן ומיעט לשיר.
פעם אחת, בשנות ה-60, במהלך הופעה בבית מלון באילת, לא הצליחו להשיג זמר להופעה, אז אלי החל לשיר בלית ברירה, ומאותו רגע הפך לזמר –פסנתרן סוליסט. 



באותה תקופה,  אביבה רעייתו עודדה אותו לנסות להלחין שירים (מה שלא עשה עד כה) . השיר הראשון שכתב היה  בשנת 1967 "אם שוב" (מילים: משה סחר) שביצע הזמר מוני עמרני. לאחר רגע זה, החל משנות ה-60 ועד היום , הפך אלי , מלבד היותו זמר ופסנתרן מבוקש, גם למוסיקאי ומלחין מבוקש מאוד , ובין השירים שכתב: "יש עיר" ( שבוצע ע"י אסנת פז, משה הלל, נעם קניאל (בנו של אלי) , אבי פרץ וכו'), "רק בחלום" (שאריס סאן ביצע), "בת הרב" (שבוצע ע"י אסנת פז),  "מתחשק לי אתך" (שביצע מוטי פליישר), וכן שיתוף פעולה פורה עם הזמר שימי תבורי בראשית דרכו, לו כתב אלי כמה מהלהיטים הגדולים ביותר של תבורי: "אין לי אהבה", "הלנה" (השיר הראשון שהקליט תבורי ולהיטו הראשון), "צלצלי אליי", לשימי רון את להיטו "שעת פרידה" (שחודש ע"י אייל גולן), לרון שובל את "סלחי אישה", "אודליה", וכתב כמובן לבנו נועם, ילד הפלא המפורסם משנות ה-70, שירים כ"מי מכיר את המולדת", "פרידה מהחוף", שירי הסרט בכיכובו של נועם "כוכב השחר" ועוד . 
בשנת 1973 הוציא אלי תקליט סולו משל עצמו בשם "שר בשבילך" שהקליטו בכדי למכור לתיירים. בשנותיו האחרונות הוסיף קניאל ליצור ולהופיע, אך עם רדת הביקוש לשיריו, התמקד בהופעות בלבד כשבשנותיו האחרונות נהג להתנדב יחד עם רעייתו אביבה בבית החולים איכילוב (מדי שבוע) לשיר ולנגן לעוברים והשבים. עד ימיו האחרונים ניסה לעניין את התקשורת בהשמעת שיריו וניסה להציע לזמרים שירים חדשים אך ניסיונות אלו עלו, כדבריו, בתוהו. הוא נפטר לאחר שבריאותו הידרדרה בשנים האחרונות בקרב משפחתו וילדיו.