אמש פורסם כי ענקית המוזיקה "יוניברסל" שלחה ליוצרי השיר זוכה האירוויזיון "TOY", דורון מדלי וסתיו בגר, מכתב התראה בטענה כי הלהיט הישראלי שכבש את העולם מועתק מהשיר "Seven Nation Army" של להקת "The White Stripes". לטענת עורכי הדין של החברה, הקצב וההרמוניה בשירה של נטע ברזילי מזכירים מאוד את אלה של השיר האמריקאי שזכה בגראמי ב-2003. קובי אשרת, מלחין השיר "הללויה" שזכה באירוויזיון ב-1979, ועורכת הדין נלי ירקר, מומחית לזכויות יוצרים ויועצת משפטית של אקו"ם לשעבר, התראיינו בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM וטענו: "כנראה שרוצים לתפוס טרמפ על להיט מצליח".



אשרת התייחס ל"מאש-אפ" שנוצר משני השירים שמצביע על הדמיון בין היצירות: "הקצב של השיר דומה אך גם אלף שירים יכולים להיות דומים לו ואין לכך שום משמעות. קיים דמיון בסדרת שלושת האקורדים שזהים בפזמון שני השירים אך השתמשו בהם עשרות פעמים קודם לכן. זו לא סיבה לתביעה".



"להערכתי כל הפרשה נובעת מביזנס, מישהו הבין שהשיר הזה צומח בקצב מסחרר", הוסיף אשרת. "ליוצרים בארצות הברית יש סוללת עורכי דין מטורפת שתמרר את החיים ליוצרי השיר הישראלי, אך בסופו של דבר דורון מדלי וסתיו בגר רק ירוויחו מזה. 'יוניברסל' תראה צורך לדחוף את השיר ויוכלו לקרות להם רק דברים טובים".



עורכת הדין ירקר, הבהירה: "יש השראה ויש העתקה - אלו לא דברים דומים. השראה היא תמיד מותרת, והעתקה מוגדרת כשימוש בחלק מהותי מהיצירה ולא יכולה להתייחס לדברים שמשתמשים בהם חדשות לבקרים בשירים שונים. במאש-אפ המדובר לא נראה לי שיש כאן עניין של העתקה אלא השראה. כנראה שרוצים לתפוס טרמפ על להיט מצליח. מומחים יצטרכו לבדוק את הקו המלודי וההרמוניות. אי אפשר לבנות בניינים באוויר על טענה שאי אפשר להוכיח אותה משפטית".

עריכה: איתמר זיגלמן