בשנות ה־90, המוזיקה המזרחית הייתה בשיא פריחתה, והז'אנר הטורקי-ערבי - אם תרצו, הז'אנר הדיכאוני - שלט חזק בסצנת המוזיקה הישראלית עם זמרים כעופר לוי, אבי ביטר וזהבה בן. בתחילת שנות ה־2000, עם פריחתו של הפופ הים־תיכוני הקליל, הסגנון הדיכאוני עבר לשוליים. כיום נדיר לשמוע את הסגנון המזרחי הארד קור, ואחד מאלה ששומרים על הגחלת הוא היוצר והזמר חיים איפרגן (27), שבאמתחתו שני אלבומים ("פרק אחר" ו"אחרי הסערה").



הוא השתתף בריאליטי הכישרונות "אייל גולן קורא לך" לפני כחמש שנים, לא זכה, אך קיבל חשיפה שהקנתה לו קהל מעריצים נאמן. "הגעתי לתוכנית בלחץ של החברים והמשפחה", משחזר איפרגן. "לא הייתי מוכן לזה בכלל. לא חשבתי יותר מדי מה אני עושה, אבל ידעתי שאני רוצה לעסוק במוזיקה כל חיי, והחשיפה הטלוויזיונית תרמה לי המון".



להיט הפריצה של איפרגן אחרי התוכנית היה "פרק אחר", שיצא לפני כארבע שנים, ועומד כיום על ארבעה מיליון צפיות ביוטיוב: "בכל הופעה הקהל שר אותו מחדש כאילו זה להיט מטורף שיצא השנה, והוא ההוכחה ששיר טוב יכול להישאר לנצח".





איפרגן, במקור מבית שמש וכיום מפתח תקווה, החל לעסוק במוזיקה מילדות, וכבר אז גילה כישרון יוצא דופן: "בגיל 7 הייתי שומע מוזיקה טורקית וערבית, ובגיל 11 כבר התחלתי לשיר, לנגן בפסנתר ולהלחין שירים, והבנתי שפה הנשמה שלי נמצאת".



בימים אלה הוציא איפרגן שיר חדש – "הלילה הזה", בלדת חתונות רומנטית ומרגשת שיצרו שאול וקנין וניב אוליאל. לא מזמן הוציא את הסינגל "קניתי לך שמלה", שיר מזרחי רומנטי עם נגיעות ראפ, שהוא יצר וביצע עם אמיר כץ ("ד"ר צ'אן"). "זה שיר קצבי וקליט, שאני מאוד אוהב ומקווה שכולם יאהבו כמוני", הוא אומר עליו.



"הדבר הכי יקר לי כאמן הוא הקהל", הוא אומר, "כזה שממלא אולמות, שמצביע ברגליים, שמגיע אחריי למועדונים, ששומע את הדיסק שלי ברכב. אני לא רודף אחרי פרסום וטלוויזיה; אני לא מאמין בדרכים האלו. אני בקשר תמידי עם הקהל שלי ברשתות החברתיות וברחוב. אם אני מספיק טוב, יגיעו אלי לבד. אני לא מחפש למכור סיפורים בשביל לקבל כותרות".




אתה זמר דיכאון?
"אני לא מגדיר את עצמי. אני שר, כותב ומלחין מה שאני אוהב, ומה שמרגש אותי".

גם אם זה לא הטרנד הכי לוהט כיום?
"אני לא מנסה למצוא חן או לרצות את הרדיו ואת המצעדים. אני מאמין באמת שלי ובמה שאני עושה. המון אמנים גדולים וטובים נסחפים אחרי עדר מסוים, ולפעמים שוכחים את האני שלהם. אם אני לא אוהב את מה שאני שר, אני לא אצליח לשיר את זה בהופעות. כזה אני".

ומתי האלבום הבא?
"אין זמן מסוים, אני עובד תוך כדי תנועה. זה יכול לקחת חצי שנה או ארבע שנים. אפילו עוד אין שם לאלבום"