אם יצא לכם לפתוח את הטלוויזיה או הרדיו בימים האחרונים, לא יכולתם שלא לשמוע את הלהיט האלמותי "אלה", במסגרת פרסומת של בנק מזרחי טפחות, בכיכובם של פרזנטור החברה דביר בנדק ודפנה ארמוני, המבצעת המקורית של השיר. "הפרסומת נפלה עלי מהשמיים בהפתעה. קיבלתי טלפון מפרסומאית בשם מאיה, שהייתה כל כך נחמדה בשיחה, ושכנעה אותי די בקלות", מספרת ארמוני. "דביר בנדק וכל הצוות היו כל כך מסורים, רציניים ומקצועיים על הסט, ונתנו את כל הנשמה. זה קצת הזכיר לי את החוויה של עבודה על סרט קולנוע. אגב, אם מישהו מביים סרט קולנוע וצריך שחקנית, אני פנויה".



"אלה", שנכתב והולחן עבורה על ידי בן זוגה דאז, שלום חנוך, יצא לראשונה ב־1984, והפך בן לילה ללהיט ענק ולאחד השירים המזוהים ביותר עם ארמוני. כשאלבום הבכורה שלה ("דפנה ארמוני") יצא ב־1986, הוא כבר הפך לקלאסיקה.



"זה שיר ששלום כתב בעצם על מדינת ישראל. אלה זה בעצם קיצור של ישראלה, ומלך השכונה עם האופנוע החדיש, זאת למעשה ארצות הברית", מספרת ארמוני. "הוא תמיד אומר שאיך שסיים לכתוב את השיר, הוא ידע שזה שיר שמתאים רק לי. אחרי הרבה שנים, כשהוא רצה להקליט אותו, הוא ביקש ממני אישור. לטענתו זה אחד השירים האהובים עליו".





איך שלום הגיב על כך ששיר שלו מככב בפרסומת?
"תראה, לי אישית היו היסוסים בהתחלה, כי לקחת שיר שהוא נכס צאן ברזל ולהדביק אותו למוצר שיווקי, זה סוג של התמסחרות. אבל אמרתי לעצמי שאם עומר אדם, גידי גוב, מתי כספי ועוד אמנים שאני מאוד מעריכה, עושים פרסומות, למה שאני בעצם לא אהיה פתוחה ואזרום עם הרעיון? שוחחתי על זה עם שלום לא מעט בטלפון, וקיבלתי את ברכתו".



כבר קיבלת תגובות ברחוב?
"וואו, אין לי דרך אפילו לתאר כמה. המון אנשים שפוגשים אותי ברחוב אומרים לי שהם שומעים ילדים וצעירים מזמזמים את השיר בעל פה. זה החזיר אותי לתודעה וזה נהדר".



הפרסומת סידרה אותך כלכלית?
"ממש לא סידרה אותי כלכלית, אבל כן נתנה לי חשיפה, ובימינו זה חשוב. אפשר למנף את זה לעוד דברים".



אז ממה בעצם את מתפרנסת כיום?
"אני כבר 27 שנה מלמדת פיתוח קול, וחולמת שיום אחד יזמינו אותי לשפוט וללמד בתוכניות של 'בית הספר למוזיקה', 'אקס פקטור' וכדומה, כי יש לי מה לתרום. אני מעבירה הרצאות ברחבי הארץ במסגרת 'סל תרבות', פעילה בכנסת במשמר המגדרי וכמובן מופיעה כל הזמן".



הייתה הופעה שבה לא ביצעת את "אלה"?
"לא יקום ולא יהיה דבר כזה".




חשבת פעם לנטוש את השואו ביזנס בשל מצבך הכלכלי?
"אני לא יכולה. זה חלק ממני. זה מקצוע שבחר בי. אני אחדל אם לא אעסוק בזה".

את חשה תחושת החמצה?
"הפספוס היחיד שאולי אני כן מרגישה הוא כשחברת תקליטים, אי שם באייטיז, רצתה להחתים אותי על חוזה בינלאומי. הבאתי נגנים בינלאומיים נודעים וחומרים מעולים באנגלית, אבל החברה רצתה שאשיר רק בעברית. זה תקע אותי ופספסתי הזדמנות ענקית. אני מרגישה את זה עד היום".

חוץ מהפרסומת וההופעות, את עובדת על חומר חדש?
"בדיוק עכשיו סיימתי להקליט את האלבום השלישי והחדש שלי, בהפקתו המוזיקלית של ראובן חיון, וההתרגשות במלואה. האלבום כולל חומרים שעליהם עבדתי ויש המון למה לצפות. אגב, אני מחפשת מנהל אישי שיעבוד איתי על כל הפעילויות שלי".

דפנה ארמוני. צלם : אילן בשור
דפנה ארמוני. צלם : אילן בשור


את מרגישה שאת עדיין רלוונטית?
"יש המון צעירים שאוהבים ומכבדים אותי, אז כן. אומנם חציתי את גיל 60, אבל נראית צעירה לגילי, וגם מתנהגת כצעירה. הרבה זוכרים אותי מקלטת ילדים שעשיתי לפני איזה 30 שנה, חלק מהסרטים ('הלהקה', 'אסקימו לימון') וחלק מתפקידי אורח בסדרות כמו 'השיר שלנו', 'דני הוליווד' וכו'. בקרוב, אגב, תוכלו לראות אותי מתארחת בפרק אחד של הסדרה 'משיח', שבטח תיתן לי עוד חשיפה".

היית הולכת היום לריאליטי כמו "האח הגדול"?
"חד־משמעית כן. אני פתוחה להצעות". 

דפנה ארמוני, הופעה קרובה: 23 ביולי, שני, 21:00, "חותם הקפה", רמת השרון