"לפני ארבע שנים הפכתי את החיים שלי מקצה לקצה, ואזרתי אומץ לעשות את מה שבער בי בפנים משחר ילדותי - מוזיקה", כתבה בפוסט חושפני בפייסבוק הזמרת הצעירה בר אלגרנטי. ואכן, ב־"Me & You", סנונית ראשונה ששחררה בדרך לאלבום בכורה, מוכיחה הזמרת לא רק שהתפוח - כבתו של חיימון אלגרנטי, מנהיג להקת "האריות" הבלתי נשכח - לא נפל רחוק מהעץ, אלא שגם המהפכה הנרמזת ברשת החברתית השתלמה לה בענק.



"הרבה זמן לא האמנתי בעצמי ומרוב שזה היה חשוב לי, פחדתי להיכשל", מתייחסת אלגרנטי (28) לדבריה. "הרגשתי שאני חייבת לעבור תהליך הבשלה בדרך למימוש עצמי. לכן לא פרצתי בבת אחת עם השירה, ואחרי שהשתחררתי משירות צבאי במצ"ח, נכנסתי לעולם העסקים".





בגיל 21?
"בגיל 20. הקמתי עם שותף מבוגר ממני בשלוש שנים - שהכרתי בצבא ונהיה גם בן זוג שלי למשך תקופה - עסק בתחום המזון, שאותו בנינו במו ידינו. ככל שהעסק התגלגל, לא הייתי שם נפשית ולא הרפו ממני הגעגועים למוזיקה, שהוכיחו כי הדרך הכי אמיתית לדעת מה אתה רוצה לעשות בחיים זה להימנע ממה שאתה אוהב לאיזה זמן, עד שאתה לא יכול בלעדיו".



העסק נסגר. השותף התאדה מחייה, והיא פנתה ללמוד כתיבה והלחנה במכללת "מיוזיק" בתל אביב, "שם הרגשתי לגמרי בבית, ובמסע של גילוי עצמי, התברר לי שאני מסוגלת גם ליצור. לא רק לשיר".



זה בא לך בקלות?
"ההפך. קרעתי את עצמי בשביל להוציא מתוכי דברים. לצד זה היה לי רדאר פנימי, שהפנה אותי לאנשים הנכונים בדרך למימוש התהליך. הראשונה ביניהם הייתה הזמרת גל דה פז: ידיד טוב גרר אותי להופעה שלה, שהדהימה אותי. רציתי להיות זמרת כמוה, שעושה רוקנרול בלי לדפוק חשבון, עם כריזמה מדהימה. עד אז לא היו הרבה זמרות שהזדהיתי איתן".



כי גדלת לצד חברי להקת "האריות".
"אכן. פתאום ראיתי בפייסבוק לפני שלוש שנים שגל מלמדת פיתוח קול. כשהתחלתי ללמוד אצלה, היה בינינו חיבור מדהים, והיא פשוט הרימה אותי, ואת כל ההתפתחות שלי מבחינת שירה, אני חייבת לה. בעקבות השיעורים שלה, השגתי את המפיק המוזיקלי שרציתי - אריאל קשת, בעלה לשעבר".



אלגרנטי חתומה על כל החומר שהיא שרה בדרך לאי־פי של חמישה שירים. כולם, אגב, יהיו באנגלית, שהיא גם שפת השירים של להקת "האריות", שעליהם גדלה. "מרגיש לי הרבה יותר טבעי לשיר באנגלית", היא מצהירה. "לא הצלחתי לבטא בעברית את מה שרציתי לבטא. השירים נשמעו לי פומפוזיים מדי, ולא כאלה שהרגשתי שאוכל לבצע אותם על הבמה".




יש מלכוד מסוים בשיר ששחררת.
"נכון. כשלא מתעמקים במילים, אפשר לחשוב שמדובר בשיר אהבה שמח, רומנטי ומתוק, ולא בשיר המתאר התמכרות לאהבה הרסנית".

חווית אהבה נכזבת?
"בערך. השירים עוזרים להתגבר עליה".

אביך, חיימון, מעורב בעשייה המוזיקלית שלך?
"בעניין הזה יש בינינו הפרדת כוחות מוחלטת. מפני שהדעה שלו הכי חשובה לי, פחדתי שהביקורת שלו תהיה כזו שהיא תשבור אותי".

לדבריה, הוריה ואחותה הבכורה, מאיה, המבוגרת ממנה ב־11 שנים ושרה עם אביהן בלהקת "האריות", שמעו את השירים רק אחרי שלב המיקס. "אחרי שלא עירבתי את המשפחה, כשכבר השמעתי את השירים וקיבלתי מהם מחמאות, זה הוריד לי אבן גדולה מהלב", היא מציינת.

בת הזקונים היפהפייה של משפחת אלגרנטי המוזיקלית, שקיבלה מאביה את הקול ומאמה, דוגמנית העבר מירי אורן (שבמשך תקופה שרה בצמד עם אביה) - את היופי, גדלה מגיל אפס על ברכי להקת "האריות" והתלוותה להופעותיה, אבל לא הייתה ילדת פלא שהם העלו לבמה.

"זה היה המקום של מאיה ולא שלי, ולא רציתי להידחף. הרגשתי שעלי למצוא את הדרך שלי", היא מספרת.

לשיר שלך מצורף קליפ מקסים, שצולם בחוות הסוסים של עומר גרינבוים ביישוב חניאל. לאן את דוהרת?
"מה שחשוב לי זאת הדהירה שממנה אני נהנית, לא היעד". 

בר אלגרנטי – "הופעה חשמלית", יום ראשון, 5 באוגוסט, לבונטין 7, תל אביב