"הסטרוקס", הרכב הגראג' רוק מניו יורק, השאיר את חותמו על המוזיקה של תחילת שנות האלפיים עם להיטים כמו  "Last Nite", "Hard to Explain",  ו-"Someday" יחד עם רבים אחרים. גיטריסט הלהקה, אלברט המונד ג'וניור, פצח בקריירת סולו שהחלה ב-2006 והגיע אמש למופע ראשון בישראל במועדון הבארבי בתל אביב.
האמונד ג'וניור, בנו של הזמר הוותיק אלברט האמונד, הוציא כבר ארבעה אלבומי סולו, בהם Yours to Keep המעולה, como te llama , Momentary Masters, ו-Francis Trouble שיצא השנה. כשהוא עוטה חליפה ומכנסיים זהובים, האמונד ג'וניור עלה לבמה לאחר מופעי חימום שכללו את "כל החתיכים אצלי" ורועי פרייליך. 
 
האמונד ג'וניור עלה לבמה עם הרכב שכלל שני גיטריסטים, באסיסטית ומתופף. הסגנון של האמונד ג'וניור ולהקתו מזכיר מאוד את סגנון הלהקה האם, תוך שהוא מושפע מ"דה וולווט אנדרגראונד", ג'ון לנון ולו ריד. למרות שהוא זכור לרובנו בתור גיטריסט, האמונד ג'וניור אימץ את משבצת הסולן כאשר הוא אוחז בגיטרה רק בשירים בודדים במהלך הערב ומשחרר כמה סולואים אנרגטיים. 

אלברט האמונד ג'וניור. צילום: אורית פניני
אלברט האמונד ג'וניור. צילום: אורית פניני

 

דומה שהוא למד את התפקיד היטב מחברו להרכב, סולן "הסטרוקס" ג'וליאן קזבלנקס, כאשר הוא קופץ על הבמה, מלהטט במיקרופון ויורד אל הקהל יותר מפעם אחת. תוך כדי ההופעה הוא דיבר והתבדח עם המעריצים הנלהבים שהתאספו במקום. "הלכנו היום לים כאילו אנחנו שייכים לכאן", אמר בין השירים. "אבל אז נשרפנו מהשמש ונזכרנו שאנחנו לא שייכים לכאן". 
 
האמונד ג'וניור פתח בשירים "Holiday", Dvsl, Set to Attack והמשיך עם Caught by my Shadow ו-Strangers המצוינים. את ההופעה הוא סיים בשני הדרנים עם מספר שירים, בהם הבלדה הנהדרת Muted Beatings. לפני שירו האחרון, 101 הקצבי, אמר האמונד ג'וניור: "אין לנו עוד שירים, רק עוד אחד אבל כנראה נדפוק אותו. לא אכפת לכם?".  
 
הקהל שהתאסף בבארבי מנה, באופן מאכזב, כמה עשרות אנשים בלבד שלא מילאו את המועדון התל אביבי. אך המעריצים שכן הגיעו מילאו את תפקידם נאמנה והציגו ללהקה כמה הקהל הישראלי רעב למופעים מחו"ל. "זאת הפעם הראשונה שלנו כאן אבל בטוח לא תהיה האחרונה", הכריז האמונד ג'וניור בסוף המופע. בהחלט יש לקוות.