יש פתרון לסאגה: לאחר שבתאגיד השידור הציבורי "כאן" איימו להודיע לאיגוד האירופי על ביטול האירוויזיון בישראל, עקב קשיים כלכליים,  היום (שלישי) מנהלי הערוץ הודיעו כי יממנו את סכום הערבות בגובה 12 מיליון יורו, ובמידה והאירוע לא יתקיים מסיבות שאינן תלויות בו המשלה תדון בהצעה למתן פתרון לבעיה.



מהנהלת התאגיד נמסר: "כאן רואה באירוח האירוויזיון בישראל חשיבות גדולה למדינה בחשיפה תדמיתית ובהיותו מנוף כלכלי לישראל. אחרי מגעים קדחתניים התחייב האוצר כי במקרה שהאירוויזיון לא יתקיים בישראל בשל נסיבות שאינן תלויות בתאגיד, תובא לממשלה הצעה למתן פתרון לתאגיד באשר לסכום הערבות שיחולט. עקב כך התאגיד יפקיד היום את סכום הערבות, בסך 12 מיליון יורו".



"התאגיד מאמין כי ממשלת ישראל תעשה כל שביכולתה להבטיח קיום אירוויזיון ראוי ומכובד בישראל ותעמוד בהתחייבויות שריה, כפי שבאו לידי ביטוי בתקשורת, באשר לתקצוב התחרות", נכתב עוד בהודעה. "נושא מימון הארווזיון יידון בין התאגיד והצוותים המקצועיים באגף תקציבים. הצוותים המקצועיים יביאו את המלצתם בפני הגורמים המוסמכים".



כזכור, שלשום הוציאה מועצת תאגיד השידור הישראלי מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, המתריע על "סכנת ביטול אירוויזיון 2019 בישראל", בגלל אי העברת תקצוב מתאים בגובה 12 מיליון יורו כערבות לקיומה של התחרות בארץ, אותו על התאגיד להעביר עד יום שלישי הקרוב.



על פי תקנות האירוויזיון, על המדינה המארחת להעמיד ערבות לקיום התחרות. עד היום, היום האחרון לפני תום הזמן האפשרי להעברה, לא הועבר תקציב כלשהו מהמדינה לתאגיד לצורך העמידה בערבות, כאשר ברוב מדינות העולם המדינה משתתפת בעלויות התחרות עם הגוף המשדר, מאחר שמדובר באירוע לאומי עם הכנסות וחשיפה עולמית. 



השבוע ב"החדשות" דווח כי לתאגיד הועברו שני מסרים מטעם גורמים בממשלה. לפי הראשון, שנמסר אליהם מאנשי משרד האוצר הנושאים ונותנים עימם בימים האחרונים, "אם האירוויזיון בישראל יבוטל, נתניהו יחדש בכל הכוח את המאמצים לסגירת התאגיד והפעם כחלון לא ימנע זאת".



ע"פ הדיווח, המסר השני הוא מטעם גורמים בכירים בממשלה. "אם לא תתפשרו ותביאו בהתנהלותכם לביטול האירוויזיון" נאמר, "נסגור אתכם בחקיקה מהירה עוד בכנסת הנוכחית". לטענת שר התקשורת איוב קרא, "זה דבר מבזה מאוד שמיליארד שקלים שהציבור משקיע בתאגיד לא באים לידיי ביטוי במפעל התרבותי הכי חשוב ביותר בעולם שייערך בישראל".



שר התקשורת איוב קרא הגיב בטוויטר: "אני שמח לבשר לאזרחי מדינת ישראל שתחרות האירוויזיון תתקיים בשנת 2019 בישראל. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתגייסות והמאמצים שהוקדשו להביא את האירוע התרבותי האירופי החשוב ביותר לארצנו. אני מודה לחברי שר האוצר ולתאגיד על שיתוף הפעולה לקיום התחרות, ובטוח שביחד נעשה ונצליח".