כמיטב המסורת שלו בשנים האחרונות, סאבלימינל, מארח אומנים צעירים ומוכשרים ונותן להם את הבמה והצ'אנס לצאת איתו להרפתקה מוזיקלית בשירים משותפים, והפעם מגיע תורו של עמית שגיא, הגיטריסט שלו ויוצר וזמר בזכות עצמו, שחובר עמו יחד לסינגל "חופשי".

"חופשי" הוא שיר עם מסר חשוב, אפשר לומר אוטוביוגרפי, של סאבלימינל על המציאות כפי שהוא תופס אותה: הוא מחליט להשאיר את הצרות והעבר מאחוריו, חולם לגור בחו"ל אך מאוהב בארץ, רוצה שלום וכואב את הפיגועים והמלחמה ובעיקר מאמין באלוהים ובכוחו לשנות את המצב.





שגיא מבצע את הפזמונים בצורה עדינה (מדי) ומלטפת, וסאב נותן את משנתו ההיפ-הופית בצורה הכי טובה שהוא יודע ויכול. בבית הראשון השיר פחות הלהיב אותי, אולי כי לוקח זמן "להיכנס" אליו, אך החל מהפזמון הראשון הוא הצליח לסחוף ולשאוב אותי לתוך הוייב שלו, וכך גם בהאזנות הבאות.



האינטרפרטציה של השניים היא שחופש בעצם טמון באדם עצמו ולא בגורם חיצוני, על אף שהמציאות ונושאים כמו מלחמות ושלום לטעמם תלויים בכח עליון. השילוב הזה בין האנושי לאלוהי מתבלט לכל אורך השיר כשהוא מתעטף במלודיה קלילה וקליטה, טקסט פשוט אך עמוק ושילוב קולות הרמוני למדי.