טקס פרסי המוזיקה של MTV הנושא את השם VMA נערך הלילה ברדיו מיוזיק הול בניו יורק וקיבץ לערב אחד את השמות הכי גדולים עם התלבושות הנוצצות של השנה. מי שבלטה כמנצחת הגדולה עם שני הפרסים החשובים של הערב, פרס "אמן השנה" ו"קליפ השנה" היא הזמרת קמילה קביו, שהלהיט שלה "Havana" חרך את את שידורי הערוץ, הרשתות החברתיות ותחנות הרדיו בשנה החולפת.



הקליפ המדובר בו קביו מופיעה בקולנוע וצופה בתסריטים שונים של חייה הביס כמה קליפים חזקים ביותר מבית היוצר אריאנה גרנדה, דרייק, צ'יילדיש גמבינו, ברונו מארס ו"דה קרטרס". את הפסלון היא קיבלה מידיה של מדונה שחגגה בשבוע שעבר את יום הולדתה ה-60 ושהקדישה נאום מיוחד לזמרת ארית'ה פרנקלין שהלכה לעולמה לאחרונה.





בטקס שנערך השנה לא היו מנחים מוגדרים לערב, ובין השאר בהשפעת תנועת MeToo#, בדומה לשנה שעברה, גם הפעם הוחלט שלא לחלק את הקטגוריות למגדרים (זמר וזמרת השנה) אלא להעניק את פרס אחד ל"אמן השנה".



בקטגוריית "שיר השנה" זכה פוסט מאלון עם שירו "Rockstar", בקטגוריית "פריצת השנה" זכתה קארדי בי, בקטגוריית שיתוף הפעולה של השנה זכו ג'ניפר לופז, די.ג'יי חאלד וקארדי בי על השיר "Dinero", ובקטגוריית "שיר הפופ" זכתה אריאנה גרדנה עם הסינגל "No Tears Left to Cry".