השנה האחרונה הביאה עמה לא מעט פריצות מטאוריות שיצרו תחרות צמודה על תואר פריצת השנה: נטע ברזילי הביאה לנו את הזכייה ההיסטורית באירוויזיון עם "Toy" והפכה ל"כפרה הלאומית". סטפן לגר גרם למדינה שלמה לרקוד ולשיר "קומסי קומסה", מוטי טקה הפך לנסיך הים תיכוני החדש ודניס לויד הכה גלים מרעישים בחו"ל. מי בעיניכם הוא "הפריצה" המוצדקת ביותר? אתר "מעריב-אונליין" מקיים לראשונה את מצעד המוזיקה השנתי הגדול - ואתם יכולים להצביע ולהשפיע.



סטפן לגר


מי שלא זז לנו מהמסך לאחרונה עם הפרסומת ל-Yes והשיר "קומסי קומסה", פרץ לראשונה לתודעה כרקדן בקליפים הוויראליים של סטטיק ובן אל. בשנתיים האחרונות החל סטפן לגר לשחרר סינגלים שהפכו ללהיטי רשת, אך השנה הנוכחית הייתה ללא ספק מאוד משמעותית עבורו בשל להיטי הענק שהקליט ושיתופי הפעולה הפוריים בהם לקח חלק.



השנה הוציא לגר את "טיקיטאס" עם נועה קירל והליין "אריסה", "מאמו" עם איתי לוי, "Tappez Les Mains" עם סקאזי וגרסה לשיר "מוגזם" יחד עם עברי לידר. כמו כן, התארח עם שיריו בהופעותיהם הסנסציוניות של סטטיק ובן אל ובפסטיבלי הנוער השונים.






נטע ברזילי


סיפור הסינדרלה של השנה: מי שהחלה את דרכה כזמרת חתונות ואירועים, סחפה מדינה שלמה בביצועיה בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" ו"גילתה" לקהל הרחב את מכשיר ה"לופר", עם זכייתה בתכנית, נטע ברזילי ייצגה אותנו באירוויזיון ה-63 שהתקיים בליסבון בו קטפה את המקום הראשון עם "Toy". השיר הביא לנו את הזכייה ההיסטורית בתחרות האירופאית לראשונה מזה 20 שנה וגרם לעולם שלם לצעוק "כפרה עליכם".





מאז הזכייה ועד היום ברזילי לא ירדה מהכותרות, ובתקופה האחרונה היא מרבה להתארח עם השיר בשלל תכניות טלוויזיה פופולריות בחו"ל ומשמשת שגרירה מוזיקלית עבורנו.



 

עדן חסון


הוא החל דרכו לפני כשנתיים כזמר קאברים וכותב שירים לפאר טסי ("מה נשאר לך") ואיתי לוי ("שתישרף האהבה") והשנה פרץ עדן חסון כזמר בזכות עצמו כששני שיריו ("ילדים כאלה", "שמישהו יעצור אותי") קצרו מיליוני צפיות ברשתות החברתיות והפכו ללהיטי רדיו ענקיים. לאחרונה הוציא שיר סולו שלישי - "שיכורים" שממשיך במגמת ההצלחה של קודמיו.





דודי בר דוד


יש זמרים שהחלו את דרכם לפני לא מעט שנים ועברו כברת דרך ארוכה בכדי להגיע ל"פריצה" האמיתית והמיוחלת. דודי בר דוד הוא אחד מהם. בשנת 2011 חבק הזמר אלבום בכורה ("להישאר") ואף הוציא כמה שירים מצליחים (בהם "מישהו אחר", הדואט עם מאיה הרמן שנחרך בגלגל"צ בשנת 2013), אך בעיקר התמקד בליצור לאחרים.



הוא כתב להיטים ליובל דיין ("לילותיי", "תנגן"), ניב דמירל ("נורמלי"), מירי מסיקה ("חייאתי", "תשים תשים"), אסי ישראלוף, ריטה, אביאור מלסה ועוד.






בשנה האחרונה החליט המוזיקאי לחדש, הפעם בצורה יותר ממוקדת ושקולה, את קריירת הסולו שלו ולחזור לאור הזרקורים. בר דוד זכה השנה להצלחה רבה כסולן עם להיטים כמו: "פרחים בפה", "השיר שלך", "כל החלומות תפוסים" ו"עוד לא למדנו כלום".

במקביל בר דוד יצא בסיבוב הופעות חדש שקצר שבחים, כתב את המוזיקה לסדרת המקור "נורמלי" של ליאור דיין ואף הופיע לראשונה בפסטיבל הפסנתר 2018.


דודו פארוק

הילד הרע והמסתורי של הראפ הישראלי פרץ לתודעה בשנה האחרונה עם שלל שירים פרודיים-גזעניים שהפכו אותו לאחד השמות הכי מדוברים בסצנה המקומית. למעשה, דודו פארוק הוא דמות שיצר אורי קומאי, מפקד בתותחנים, שהחליט לקחת את "שפת השכונה של הערסים" ולהפוך אותה למוזיקה.

פארוק יוצר ראפ חסר גבולות ומעצורים ש"שובר" את הרשת עם להיטים שצברו מיליוני צפיות, בהם: "דוד המלך" (ערק ערק ערק), "אחותך" (עם נורוז), "יום הרווקות", "מלך העריות" (מרים אותך כמו סימבה), "כולם על הזין" ו"יחסים של המין".




מוטי טקה

לפני שנה, חייל אנונימי בשם מוטי טקה הוציא שיר בשם "בלבלה" שהפך ללהיט שטח ונתן לו "פוש" ראשון כזמר. בשנה החולפת הפך לכוכב נוער ולאחד הזמרים הים תיכוניים הפופולריים בשל להיטים כמו "אוהבת אותי", "בום בום", "קשר רציני", "בא לי לרקוד", "ככה לא עוזבים", "מה לי ולך?" (עם דורון ביטון וקטריקס), "טוקור" (שיר הגאווה 2018) ולאחרונה "אין לך מילה".




דניס לויד

דניס לויד או בשמו הישראלי ניר טיבור בן ה-25, פרץ השנה לתודעה בארץ כשזכה להשתתף בתכנית האירוח הפופולארית של ג'ימי קימל. אמנם לקהל הישראלי הוא היה די אנונימי, אבל בתקופה האחרונה הספיק לויד לכבוש את מצעד ההשמעות של "ספוטיפיי" עם מעל ל-200 מיליון השמעות ברחבי העולם לשירו "Nevermind" שיצא אמנם בשנת 2016, אך הפך ללהיט רק בשנה האחרונה.

במרץ 2018 יצא המוזיקאי לסיבוב הופעות חדש בשם "MTFKR" ברחבי אירופה וצפון אמריקה.




בניה ברבי

בניה ברבי השתתף בשנה שעברה בעונתה הרביעית של התכנית "דה ווייס", אך פרץ בגדול עם "אל תשאלי" בו שיתף פעולה עם גיל ויין, והשנה הוא שחרר את סינגל הבכורה המצליח שלו, "מישהו איתי כאן", שצעד בצמרת מצעד גלגל"צ ונחרך ברדיו. כמו כן, לאחרונה יצא במופע סולו "רשמי" ראשון.