שנה וחודשיים חלפו מאז שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות היוצר, השחקן והזמר אמיר פרישר גוטמן, וגרם למדינה שלמה להזיל דמעה. גוטמן, הסולן האגדי של "היי פייב", נפטר ביולי 2017 אחרי שטבע בים בעת שהציל את אחייניתו מטביעה. בן 41 היה במותו. כעת, חבריו, מכריו ומוקיריו יצרו מופע מחווה מיוחד לזכרו, "כאילו אין מחר".



מיכל אמדורסקי, מאיה בוסקילה, טל מוסרי, נועה קירל, אליעד נחום, אליאנה תדהר, רוני דלומי, מוקי, קרן פלס, עילי בוטנר וילדי החוץ, גילה אלמגור ועוד ייקחו חלק במופע שמצייר פסיפס של תחנות חייו של גוטמן מילדותו, הצלחתו הראשונה, הפריצה הגדולה, הזמנים הקשים והסוף הטרגי.



לאורך המופע, חוץ מקטעי קישור אישיים של חבריו, יבוצעו מיטב שיריו מההפקות שבהן השתתף: "מרי לו", "הלהקה", "היי פייב" ועוד, לצד קטעי וידיאו נדירים ואישיים מהאלבום הפרטי של משפחתו.





"אמיר היה בשבילי הכל: גם פרטנר למקצוע, גם חבר אמת בפן האישי. הנוכחות שלו בחיי הייתה עוצמתית", מספרת אמדורסקי, שליוותה את גוטמן בימיו האחרונים. "כשקרה האסון, הרגשתי שאיבדתי בן משפחה. אני עד היום לא מעכלת שהוא איננו. בשבילי הוא עדיין חי".



"אמיר הוא אחד האנשים הבודדים בתעשייה שגם אם תחפש עמוק־עמוק, לא תמצא משהו רע לומר עליו. כולם אהבו אותו. הוא מסוג האנשים שלא היו בהם שום חסרונות, והם גם הצליחו למצוא בכל חיסרון את הדבר הטוב", מספידה מאיה בוסקילה. "אלמלא הוא, לא בטוח שהפופ בישראל היה מצליח כמו היום".



אליעד נחום נזכר בפגישה הראשונה שלו עם אמיר: "נפגשנו כשהייתי בן 9, ילד פלא כזה, והוא כל כך השפיע עלי בפרפורמנס שלו, בנחמדות שלו ובצניעות. לא היו לו שום גינוני כוכב, גם כשהיה בשיא תהילתו ב'היי פייב'. הוא פתח את הדלת לכולנו בפופ הישראלי". 



"כאילו אין מחר", 24 בספטמבר (שני), 21:00, היכל התרבות ראשון לציון