הוא אומנם אחד הגיטריסטים המוכרים והמיתולוגיים בסצינה המקומית, אבל אבי סינגולדה (59) שולל נחרצות את הגדרתי "אגדה מקומית". "איזו אגדה? מה פתאום", הוא הודף על הסף. "אני פשוט אדם רגיל שאוהב, נושם ומכור לגיטרה בכל רמ"ח אבריי. שום אגדה. אני גיטריסט שאוהב את מה שהוא עושה".



סינגולדה הוא מעין סיפור סינדרלה קלאסי: יליד ירוחם, שבזמן שירותו הצבאי עבר לתל אביב והפך לאחת ההבטחות הגדולות בשמי הגיטרה המקומית, תוך שהוא מנגן עם מיטב האמנים, ובהם אריק איינשטיין, שלמה ארצי (שהוא מלווה בנאמנות כבר 26 שנה), אייל גולן, עומר אדם, ריטה, נורית גלרון ומי לא.



"אבי עליו השלום ניגן קלידים בתזמורת חתונות ובבית היה פסנתר. בגיל 3 כבר התחלתי להשתעשע עם מנדולינה, אבל מהר מאוד הבנתי שהגיטרה היא אהבת חיי", הוא משחזר. "הייתי מאזין לרדיו ושומע שירים של אריק קלפטון, דיפ פרפל, לד זפלין ועוד. כשהשדרן היה מציין את שם האמן, הייתי רץ לחנות התקליטים, קונה את התקליט הספציפי וחורש עליו שעות על גבי שעות, עד שהייתי לומד את טכניקת הנגינה. ככה למעשה למדתי לנגן. אפשר להוציא אותי מירוחם, אבל אי אפשר להוציא את ירוחם ממני. נשארתי ירוחמי בלב ובנשמה".





מדוע בחרת דווקא בגיטרה ככלי נגינה?
"אני לא יודע ולא יכול להסביר. הגיטרה תפסה אותי מהרגע הראשון, ואני לא מסוגל לדמיין את חיי בלעדיה".



בארבע השנים האחרונות הגיש סינגולדה בטלוויזיה החינוכית את התוכנית "אני גיטרה" שזכתה להצלחה רבה, ונולדה למעשה ממופעיו.
"אני מריץ במשך כמה שנים מופע בשם 'סינגולדה וחברים', שבו אני מצדיע לגיטריסטים שגדלתי עליהם, ומארח זמרים וזמרות. מדי הופעה אני מארח ילד גיטריסט. אגב, הגיטריסטים הצעירים שקוראים את הכתבה, מוזמנים לשלוח לי בפייסבוק סרטוני נגינה שלהם ויוכלו אולי להתארח בהופעות הקרובות. פניתי לחינוכית והצעתי להם תוכנית שבמסגרתה נארח אמנים משפיעים. הילדים יראיינו אותם (וגם אני), והם ינגנו וייחשפו דרך הגיטרה לקלאסיקות. זאת הייתה הצלחה אדירה שנעצרה בשיא. אני מאמין ומקווה שיהיה לזה המשך בפלטפורמה נוספת. אני עובד על זה".



אתה מאמין שיש עתיד לגיטריסטים הצעירים?
"איזו שאלה? היום אתה יכול ביוטיוב ובמחשב ללמוד לנגן. אתה נגיש לכל כך הרבה מידע, ויש כישרונות מטורפים שיעצבו את עולם הגיטרה הישראלי והעולמי. אין לי ספק בכך".



בימים אלה מתכונן סינגולדה לפסטיבל הפסנתר השנתי שחוגג השנה את יום הולדתו ה־20 במופע מיוחד: "הגיטרה מצדיעה לפסנתר", ובמסגרתו יארח את חברו רמי קליינשטיין, והשניים יצדיעו לאגדות הפסנתר מהארץ ומחו"ל.



"רמי הוא חבר טוב שהכרתי לפני שנים רבות כשניגנתי באלבומים של ריטה. מאחר שרמי גדל בילדותו בניו יורק, הוא הושפע המון מאמנים כמו בילי ג'ואל, אלטון ג'ון וכו', וחשבתי על מופע שיאחד בצורה טכנית מיוחדת בין הפסנתר שלו לגיטרה שלי. רמי הוא פסנתרן בנשמה ואני גיטריסט בנשמה, ושתי הנשמות שלנו יתאחדו יחד על הבמה לרגעים מרגשים. יהיו כמובן גם שירים של רמי מהקריירה המפוארת שלו ועוד המון הפתעות".



אתה עדיין מתרגש מהופעות ומהקלטות?
"בכל פעם שאני מניח עלי את הגיטרה, אני מתרגש כמו תינוק, וככל שהשנים עוברות, ההתרגשות רק הולכת וגדלה".



"הגיטרה מצדיעה לפסנתר", 26 באוקטובר, שישי, 13:30, אולם אסיא, מוזיאון תל אביב