המוזיקאי האגדי יצחק קלפטר חוזר לבמה לראשונה מאז שחרורו מבית החולים בהופעתו של ברי סחרוף ב-25 בנובמבר בהיכל התרבות תל אביב. סחרוף הודיע על אורחו בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אני שמח ומתרגש מאוד לארח בפעם הראשונה בהופעה את יצחק קלפטר, שהוא לא רק גיטריסט ויוצר ענק, אלא גם גיבור ילדות שלי".




כזכור, במרץ 2018 הובהל קלפטר לבית החולים איכילוב כשהוא במצב בריאותי קשה ונשקפה סכנה לחייו בשל דלקת ריאות. לפני כחודשיים שוחרר מבית החולים ומאז מתאושש בביתו, עובד על שיר חדש שנולד בבית החולים וחוזר בהדרגתיות לנגן.



הייתי על סף מוות", סיפר קלפטר ל"מעריב" בראיון בלעדי וראשון מאז שחרורו בספטמבר השנה, "במשך שמונה ימים שכבתי על המיטה מורדם ומונשם ללא הכרה. כמו מת. זו הייתה קטסטרופה. לא הייתי בהכרה. התעוררתי אחרי 8 ימים למציאות שונה לגמרי. לא ידעתי בכלל שאני בבית חולים, הסתכלתי וראיתי שאין לי מכנסיים ואני שוכב במיטה ולא יודע מה קורה. ואז קראתי לאח שעבר שם ואמרתי לו: 'אפשר לקבל מכנסיים?' והוא אמר לי: 'תירגע! אתה לא הולך לשום מקום. אתה פה בבית החולים ואתה עוד תשכב פה כמה זמן'".



קלפטר (68), או בכינויו "צ'רצ'יל", מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית בכלל והרוק הישראלי בפרט, זכה לפרסומו הרב כמייסד להקת הצ'רצ'ילים בראשית דרכה, חבר להקת "אחרית הימים", להקת "צליל מכוון" ובעיקר כצלע חשובה מלהקת "כוורת" המיתולוגית. במשך השנים רכש לעצמו שם לא רק של מוזיקאי בחסד, אלא גם גיטריסט וירטואוזי שנכנס בזכות ולא בחסד לפנתיאון הגיטריסטים המובילים והמשפיעים בישראל.



כיוצר, חתום על כמה מהקלאסיקות הגדולות ביותר במוזיקה הישראלית: "צליל מכוון", "שיר אהבה בדואי", "אם אתה בסביבה" ("העיירה שלי"), "בואי נישאר", "בלדה לנאיבית", "האהבה שלי היא לא האהבה שלו", "דמיון חופשי", "לוקח ת'זמן", "אני ואת אז", "היא כל כך יפה", "שיר הטמבל" ועוד.



בחודש הבא יתארח כאמור בהופעתו של סחרוף במסגרת ההופעה האחרונה של סיבוב הופעות אלבומו האחרון של סחרוף – "ליקוטים".



"קשה לי לשיר עכשיו בגלל דלקת הריאות. אין לי קול", אמר בראיון למעריב בחודש שעבר, "אבל אני עובד על זה וגם חזרתי לנגן בבית ומתכנן לחזור לביזנס בקרוב, מיד כשארגיש יותר טוב". מצפים לכך.