ב-11 בנובמבר 1958 הקליט הזמר האמריקאי האנק באלארד, מוזיקאי רוקנרול ורית'ם אנד בלוז שבלט באמצע וסוף שנות ה-50, שיר שיצר בשם The" Twist", שיר שנועד לגרום לבני הנוער לרקוד.



הוא הקליט את השיר יחד עם להקתו "The Midnighters" ובמרץ 1959 הוציאה לאור חברת התקליטים האמריקאית "קינג" את השיר כצד ב' בתקליטונו של באלארד. 


באותן שנים, צד א' היה הצד ה"להיטי" וצד ב' היה בעיקר השיר הנוסף שנועד רק למלא תקליטון. חברת התקליטים לא האמינה בשיר הזה והתקליטון של באלארד לא טיפס כל כך במצעדי המכירות. השיר העפיל רק למקום ה-28 במצעד ה"בילבורד", מצעד הפזמונים האמריקאי.



בשנת 1960 ביצע את השיר הזמר צ'אבי צ'קר, זמר צעיר שעבד עד לאותה תקופה כקצב בסופר. השיר בביצועו של צ'קר הפך ללהיט היסטרי, העפיל למקום הראשון במצעד ה"בילבורד" והחל את "שיגעון הטוויסט" שהפך לתופעה שהתפשטה ברחבי העולם. גם בישראל.

יהורם גאון, אריק אינשטיין, שלמה ארצי, הגשש החיוור, שימי תבורי, זהר ארגוב, חיים משה, אריס סאן, יהודה פוליקר, אריק סיני וסטטיק ובן אל כולם שרו שירי טוויסט לאורך הקריירה והטמיעו את הז'אנר בארץ, ז'אנר שמסתבר שהצליח לשרוד את מהמורות הזמן והאופנות.

מה הקשר של זהר ארגוב, מלך הזמר המזרחי לטוויסט? בתכנית "מילים ולחן" ב-103FM סיפר דודי פטימר כי למעשה בשנת 1977, כשארגוב היה זמר צעיר ואנונימי, הוא חלם לשמוע את עצמו ברדיו. לשם כך הבין שעם מוזיקה מזרחית,שנחשבה אז "מוקצה" בתקשורת, הוא לא יגיע רחוק. לכן, בהשראת אלילו דאז, צביקה פיק, הוא הקליט שיר רוקנרול בסגנון הטוויסט של תחילת שנות ה-60 בשילוב עם נגיעות דיסקו עכשוויות וניסה את מזלו (דקה 42 בפודקאסט).



השיר "ילדה חיכיתי שנים" שכתב והלחין עבור ארגוב היוצר משה נגר הוא למעשה שיר הבכורה של ארגוב משנת 1977 ועל אף הציפיות, הוא נחל כישלון צורם ולא הושמע ברדיו. רק אחרי שארגוב יפרוץ לתודעה, דווקא מהכיוון האותנטי והמזרחי שלו, השיר יזכה לעדנה מחודשת.

עוד השמיע בתכנית פטימר שיר נשכח של שלמה ארצי בשם "כל מי ששר מאושר", שיר שהקליט ארצי בתקופת השפל שלו באמצע הסבנטיז ובו חזר למסיבות הסלון הביתיות עליהן גדל בשנות ה-60 ומשלב בין שיר ילדים לשיר טוויסט רוקנרולי שארצי כה אהב.

בתכנית השמיע פטימר גם את השיר הנודע ביותר של להקת "בנזין" משנת 1982 – "יום שישי את יודעת" וסיפר כי למעשה הלהקה שנטתה יותר לכיוון הרוק הכבד, רצתה לייצר גם להיט רדיו ויעקב גלעד, שהפיק וניהל את הלהקה באותה עת, כתב שיר מסיבה בסגנון הטוויסט של שנות ה-60. יהודה פוליקר שגדל על הסגנון הלחין והשאר היסטוריה. השיר, שלא ייצג את הסגנון ה"כבד" של הלהקה, דווקא הוא זה שפרץ לה את הדרך.

בהופעותיו שר פוליקר את השיר לא לפני שנותן הקדמה לשירו של צ'אבי צ'קר - "Let's Twist Again".