אילנית / ייצגה את ישראל עם השירים "אי שם" (1973) ו"אהבה היא שיר לשניים" (1977)



"השיר האהוב עלי הוא 'הללויה' של להקת חלב ודבש משנת 1979. השיר מדבר על אהבה, אחווה ואחדות. הרי ידוע שהאירוויזיון נוצר בשנות ה־50 של המאה הקודמת במטרה להביא אחדות ותקווה למדינות אירופה לאחר מלחמת העולם השנייה, ומאז הוא קיים. ל'הללויה' יש את אותה שליחות".






רותי הולצמן / ייצגה את ישראל במסגרת שלישיית שוקולד מנטה מסטיק עם השיר "אמור שלום" (1976)



"השיר שאני הכי אוהבת מהאירוויזיונים שזכורים לי הוא השיר Save Your Kisses For Me שביצעה להקת הפופ הבריטית Brotherhood Of Man וזכתה במקום הראשון בשנת 1976. אהבתי אותו בזכות הנאיביות וההפתעה של סוף השיר שנכתב לילדה בת שלוש".






שמוליק בילו / ייצג את ישראל במסגרת להקת חלב ודבש עם השיר "הללויה" (1979), שגם זכה



"השיר האהוב עלי הוא השיר שאיתו ניצחנו באירוויזיון, 'הללויה', הוא משקף תקופה אחרת, תמימה יותר; תקופה שבה כל אחד שר בשפת המדינה שאותה ייצג, כך שהיה מעין מפגש תרבויות בין מדינות".



הללויה, אירווזיון 1979, גלי עטרי ולהקת חלב ודבש. לע"מ
הללויה, אירווזיון 1979, גלי עטרי ולהקת חלב ודבש. לע"מ




יהודה תמיר / ייצג את ישראל במסגרת להקת חלב ודבש עם השיר "הללויה" (1979), שגם זכה



"יש המוני שירים טובים שהצטברו במשך השנים. אני אוהב את כל השירים. מוזיקה היא דבר ראוי להערכה כי עמלו עליה, אבל מבחינתי יש שלושה שירים עיקריים: קודם כל 'הללויה' כי הוא שיר שעד היום מוכיח את עצמו. השיר השני הוא Eres Tu של להקת מוסדאדס שייצג את ספרד באירוויזיון 1973 והגיע למקום השני. השיר השלישי הוא 'ווטרלו' של להקת אבבא, שייצג את שבדיה וזכה במקום הראשון באירוויזיון 1974. אלה שירים מלודיים שמאוד הצליחו וראויים מאוד".






ראובן גבירץ / ייצג את ישראל במסגרת להקת חלב ודבש עם השיר "הללויה" (1979), שגם זכה



"השיר האהוב עלי הוא 'ווטרלו' של להקת אבבא. מבחינה מלודית, השיר מתחיל בהפגזה ונכנס לפזמון מנצח. מהשירים הטובים באירוויזיון".






יובל דור / ייצג את ישראל במסגרת להקת הכל עובר חביבי עם השיר "הלילה" (1981)



"אני בוחר בשיר של הכל עובר חביבי, 'הלילה'. הוא נשאר שיר אהבה קלאסי. מצד אחד הלחן שלו מרקיד, ומצד שני המילים מדברות על פרידה ועל קשר, ולכן יש בו משהו נבואי כי כתבנו אותו יחד, שלומית אהרון ואני, כ־20 שנה לפני שנפרדנו".






קיקי רוטשטיין / ייצג את ישראל במסגרת להקת הכל עובר חביבי עם השיר "הלילה" (1981)



"השיר האהוב עלי הוא השיר הזוכה שייצג את פורטוגל באירוויזיון 2017, Amar Pelos Dois ('לאהוב בשביל שנינו'), של סלבדור סובראל. הלחן המלודי הנפלא והשירה הרגישה נגעו בי, ושמחתי לראות ששיר נוגע וטוב ללא כל גימיקים יכול לזכות בתחרות".







עמי מנדלמן / ייצג את ישראל במסגרת להקת הכל עובר חביבי עם השיר "הלילה" (1981)



"אני אוהב את השיר 'הללויה'. אני קם כל בוקר ומביט במראה כדי לוודא שאני עדיין חי. ברור לי שכל רגע חולף הוא נס, ואני מודה לאלוהים שלי במילה אחת בודדה: 'הללויה'!".



עטרי ובן־זקן מבצעות את "הללויה" בחגיגות ה־70 למדינה . צילום: קיץ ברבנר
עטרי ובן־זקן מבצעות את "הללויה" בחגיגות ה־70 למדינה . צילום: קיץ ברבנר




שלומית אהרון / ייצגה את ישראל במסגרת להקת הכל עובר חביבי עם השיר "הלילה" (1981)



"בשנת 1970 זכה באירוויזיון השיר All Kinds Of Everything של נציגת אירלנד, דנה רוזמרי סקאלון. זו הייתה בלדה מתוקה וקסומה, שאהבתי במיוחד. שונה מהסגנון האירוויזיוני המקובל. אהבתי את התמימות והשירה הפשוטה".






אבי טולדנו / ייצג את ישראל עם השיר "הורה" (1982)



"השיר Heroes של הזמר השוודי מונס סלמרלוב, שזכה במקום הראשון באירוויזיון שנערך באוסטריה בשנת 2015, הוא הפייבוריט שלי ובעיניי אחד הטובים ביותר: קליט, לא נדוש וכולל ביצוע מעולה של זמר עם שיר שמתאים גם לאירוויזיון וגם לשוק העולמי. אבל היו ועוד יהיו המון שירים טובים לא פחות. זה השיר שהכי עשה לי את זה באופן אישי בשנים האחרונות".






יזהר כהן / ייצג את ישראל עם השירים "אבאניבי" (1978), שגם זכה, ו"עולה עולה" (1985)



"אני אוהב הרבה שירים מוצלחים מכל שנות האירוויזיונים והקדמים. שיר נהדר שלדעתי היה פספוס גדול בזמנו הוא 'זודיאק' של ירון חדד מקדם האירוויזיון 1992 כי הוא כולל מנגינה נהדרת, טקסט נהדר וביצוע מעולה".







מוטי גלעדי / ייצג את ישראל לצד שרי צוריאל עם השיר "יבוא יום" (1986)



"אני אוהב את השיר Tu Te Reconetras ('הכר את עצמך') שביצעה אן־מארי דוד באירוויזיון 1973 וזכתה איתו במקום הראשון. 'הכר את עצמך' זו התכונה הכי חשובה באדם. היה אמיתי עם תוכך ותקרין זאת לסביבה. מודעות עצמית כנה היא נכסו היקר של אדם באשר הוא. שיר כובש עם משמעות".







גלית שירה בורג / ייצגה את ישראל במסגרת הצמד גילי וגלית עם השיר "דרך המלך" (1989)



"אני בוחרת את השיר 'דרך המלך' כי הוא נכתב בהשראת תהילים ‏וליווה אותי בתהליך התשובה שלי ועד היום. אני שרה אותו לנשים בערבי הפרשת חלה והופעות שלי".





דפנה דקל / ייצגה את ישראל עם השיר "זה רק ספורט" (1992)

"השיר האהוב עלי להפתעתי הוא דווקא מהתקופה האחרונה: השיר

Amar Pelos Dois ('לאהוב בשביל שנינו') שייצג את פורטוגל באירוויזיון 2017 וזכה במקום הראשון. הוא מזכיר לי ערבי שבת בבית עם מוזיקה פורטוגזית ברקע. השיר קטן, נוגע ונכנס לי ללב".

סלבדור סובראל, נטע ברזילי. צילום מסך: Público Porto
סלבדור סובראל, נטע ברזילי. צילום מסך: Público Porto



ליאורה / ייצגה את ישראל עם השיר "אמן" (1995)

"שני שירים עושים לי את זה באותה מידה: 'אבניבי' שביצע יזהר כהן ו־Tu Te Reconetras ('הכר את עצמך') שביצעה אן־מארי דוד. בשניהם הייתה איזו תמימות. בשיר של אן־מארי דוד הייתה מלודיה קליטה בסגנון סן רמו האיטלקי עם השפה הצרפתית החושנית בביצוע מרטיט, וב'אבניבי' הייתה השובבות של המילים והישראליות, קו התפר בין ילדים לגדולים, עם הקצב והביצוע שיצרו קסם".




גבריאל באטלר / ייצג את ישראל במסגרת להקת עדן עם השיר "יום הולדת" (1999)

"השיר האהוב עלי הוא 'יום הולדת' בגלל כל השמחה שהוא גורם לנו, עם ישראל, כל יום. בעיניי, זה שיר אירוויזיוני שבעוד 20 שנה עדיין יושמע כמו ששומעים אותו היום. 20 שנה אחרי אותו אירוויזיון שהתקיים בבנייני האומה בירושלים, אני מאוד גאה להיות אחד מאלו שלקחו חלק ביצירה ובביצוע השיר האינסופי הזה".




רועי צ'יקי ארד / ייצג את ישראל במסגרת להקת פינג פונג עם השיר "שמח" (2000)

"אני אוהב במיוחד את השיר 'אי שם' של אילנית שייצג אותנו בלוקסמבורג בשנת 1973 כי זה השיר הכי אלגנטי ששלחנו לאירוויזיון. בדרך כלל אנחנו שולחים שירים עם מרכיב היסטרי או חרדתי, וכאן אילנית מביאה משהו הפוך ונוצץ".





טל סונדק / ייצג את ישראל עם השיר "אין דבר" (2001)

"לאורך השנים היו הרבה מאוד שירים יפים ששלחו מדינות שונות, אך אני החלטתי לבחור דווקא בשיר 'הללויה', שנכנס ללב מהשנייה הראשונה. זה שיר יפה ומרגש. ההרמוניה הקולית של הלהקה בשילוב הגעגוע לתקופה ההיא עושים טוב על הנשמה. יש ב'הללויה' קסם גדול, ולכן הוא גם מנצח במרחק השנים ויישאר לעד".




דוד ד'אור / ייצג את ישראל עם השיר "להאמין" (2004)

"השיר שמאוד ריגש אותי כילד שאהב לצפות עם כל המשפחה באירוויזיון ולמד את כל השירים בעל־פה, היה שיר של זמר בשם ג'וני לוגן ששמו What’s Another Year, שייצג את אירלנד בשנת 1980 וזכה במקום הראשון. משהו בקול שלו ובמילות השיר נגע ללבי, והשיר אכן זכה. כנראה שהוא ריגש עוד כמה חוץ ממני".




מיי פיינגולד / ייצגה את ישראל עם השיר (Same Heart (2014

"אני אבחר בשיר 'דרך המלך' של שייקה פייקוב, שביצעו גילי וגלית באירוויזיון 1989. אני לא יכולה להגיד שהבחירה שלי היא בשיר הכי טוב בעיניי, רחוק מזה. אבל הוא אחד השירים הסנטימנטליים. האירוויזיון מחזיר אותי לילדות שלי, והשיר הזה היה כל עולמי בשנה שייצג אותנו. זו הייתה הפעם הראשונה שהעזתי לחלום שאולי גם אני יום אחד אוכל להופיע שם על הבמה. עד היום השיר צץ לי בזיכרון כשאני חושבת מאיפה הכל התחיל אצלי".



אימרי זיו / ייצג את ישראל עם השיר

I Feel Alive (7102)

"השיר הכי טוב שאי פעם נשלח לאירוויזיון בעיניי, והכי אהוב עלי באופן אישי, הוא Grande Amore של להקת Il Volo, שייצגה את איטליה בשנת 2015 וזכתה במקום השלישי. שלושה טנורים ששרים אופרה איטלקית משובחת. זמרים מדהימים, הרמוניה משוגעת, ושיר מעולה שמצליח לרגש גם את מי שלא מבין את המילים".