פייסבוק הודיעה הערב (שישי) שחשבונו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שנסגר בעקבות תמיכתו במתפרעים שהתפרצו לגבעת הקפיטול ב-6 בינואר, יישאר מושעה למשך שנתיים והפעילות תתחדש רק אם "הסיכון לביטחון הציבור יצטמצם". "עלבון למצביעים שלי", הגיב הנשיא לשעבר.

כזכור, הרשת החברתית הודיעה על השעיית החשבונות של טראמפ בפייסבוק ובאינסטגרם ב-7 בינואר, וזאת בתגובה לתמיכה שפרסם במתפרעים שהסתערו על גבעת הקפיטול במהלך אישור תוצאות הבחירות לנשיאות. גם טוויטר ויוטיוב סגרו את חשבונותיו של הנשיא לשעבר.

היום הודיעה פייסבוק כי ועדת הפיקוח, שבהם חברים מומחים מרחבי העולם, הודיעה כי סגירת החשבונות הייתה החלטה נכונה וקבעה כי הם יישארו סגורים למשך שנתיים, עד 7 בינואר 2023. "בהתחשב בעוצמת הנסיבות שהובילו להשעיה, אנחנו מאמינים שפעולותיו של טראמפ היוו הפרה חמורה של התקנות שלנו שנושאות את העונש החמור ביותר הזמין במסגרת הפרוטוקולים החדשים האכיפה", נמסר מפייסבוק.

"כאשר החלטנו על הסנקציה של שנתיים על הפרות חמורות, התחשבנו בצורך שהיא תהיה ארוכה מספיק כדי לאפשר פרק זמן בטוח אחרי מעשי ההסתה, משמעותית מספיק כדי להרתיע את טראמפ ואחרים מביצוע של הפרות חמורות בעתיד ושתהיה יחסית לעוצמת ההפרה עצמה", ציינו בפייסבוק.

על פי ההחלטה, החשבונות יוכלו לשוב לפעילות אם "הסיכון לביטחון הציבור יצטמצם", אולם גם במקרה כזה, הוא יהיה תחת פיקוח הדוק. "כאשר ההשעיה תסתיים בסופו של דבר, יופעל סט של סנקציות שיחריפו באופן מהיר אם טראמפ יבצע הפרות נוספות בעתיד, כולל סילוק קבוע של העמודים והחשבונות שלו", הדגישו ברשת החברתית.

טראמפ מיהר לגנות את ההחלטה וכינה אותה "עלבון" למצביעים שלו, כאשר שוב הוא טען כי הוא היה המנצח בבחירות. "אסור לאפשר להם להתחמק עם הצנזורה וההשתקות האלה, ובסופו של דבר - אנחנו ננצח!", התריס. "המדינה שלנו לא יכולה לקבל יותר את ההתעללות הזו!".