"שוקו וניל", קומדיה חדשה של "התיאטרון העברי", עולה בימים אלו על הבמות, בתקווה לענות על השאלה: מה קורה כשסטודנטית אתיופית רוצה לשכור דירה ליד האוניברסיטה ברמת אביב? ארז שלם ("צחוק מעבודה") והבמאי גדי צדקה כתבו מחזה שנון, מצחיק ודי ריאלי לישראל מודל 2015 .



צדקה המחיז וביים, ושלם, רוב הזמן סטנדאפיסט, מככב בהצגה ולראשונה בקריירה משתתף בהצגת תיאטרון. בטח תופתעו, אבל גם עודד בן עמי (כן, ההוא מ"שש עם" בערוץ  2), בתפקיד אורח. בהצגה, כמו בחיים, ארז הוא סטנדאפיסט רמת אביבי, שמחליט לעזוב לברלין, ארץ המילקי. הכל כבר מוכן. כל מה שנותר הוא להשכיר את דירתו ליד האוניברסיטה. הוא מפרסם מודעה, שבעקבותיה מגיעה למפתן ביתו אביבה (אביבה נגוסה), סטודנטית לרפואה  אתיופי. סטודנטית צעירה לרפואה – מרשים? אז זהו שלא. רפואה רפואה, אבל היא, רחמנא ליצלן, אתיופית. מה עכשיו? דיירת אתיופית בבניין רמת אביבי? הבוז'מוי.



אמו הפולנייה (פנינה ברט) מתנגדת נחרצות לתוספת הצבע בבניין ומכנסת אסיפת דיירים בהולה. כמה ימים לפני הבכורה, ישבתי עם הקאסט לשמוע הכצעקתה.



גדי צדקה, מאיפה עלה הרעיון להצגה?

"שיחקתי בעבר עם אביבה נגוסה. היא פשוט מוכשרת מאוד ויפהפייה. מהממת ממש. היופי שלה כל כך זועק, שאי אפשר להישאר אדישים. ניסיתי לדמיין מה היה קורה אם הייתי מביא אותה להורים שלי. איך הם היו מגיבים? ככה שיחקתי עם הרעיון הזה בראש, ובסוף יצאה הצגה".



בעברך כתבת מחזות "כבדים". פעם ראשונה שאתה כותב קומדיה?

"זאת לא הפעם הראשונה. הרבה שנים אני מביים, כך שנגעתי לא פעם בקומדיות. אבל הפעם הקאסט יוצא דופן. חבורה של קומדיאנטים, בראשם ארז. החזרות היו הנאה צרופה, בזכות זה שכל הזמן צחקנו. הן התארכו הרבה מעבר למה שאני רגיל".



ארז, איך זה לעשות הצגה לעומת סטנד־אפ לבד על הבמה?

"מאוד משונה. אני לא רגיל ללמוד טקסטים בעל פה. היה לי מאוד קשה להיצמד בדיוק לטקסט הכתוב. לקח לשאר השחקנים הרבה זמן להבין איך זה לעבוד עם מישהו שכל חזרה מסיים את המשפטים שלו  בצורה אחרת. השינוי הכי גדול בעיני הוא שחוץ מהקהל באולם, אני צריך גם להצחיק אנשים על הבמה".



אתה מזדהה עם הדמות? היית עוזב לברלין?



"אין מצב. אפילו בעברית לא כולם מבינים אותי, אז אתה עוד רוצה שאני אופיע בשפה זרה?"



יש פה אנרגיות טובות. בטח היה מצחיק בחזרות.

"מה שנחמד בבימוי של גדי, זה שכל מה שמצחיק אותנו בחזרות, נכנס מיד להצגה. אז אם אתה רוצה לראות דברים מצחיקים שקרו בחזרות, פשוט בוא להצגה".



אביבה, את נראית פה כמו אחת מהחבר'ה. התאקלמת מהר, הא?

"כן, נולדתי בארץ , אבל אני לא יכולה להתעלם מהמוצא האתיופי. שמי המלא הוא אביבה סימניש נגוסה, ולאחרונה, בעקבות נישואי, נוסף גם טרי. הורי עלו בעליות הראשונות של תחילת שנות השמונים. הם היו מהראשונים שפילסו את דרכם לארץ במדבריות סודן. אני נולדתי בארץ ארבע שנים אחרי שהם הגיעו לארץ".



 איך התחלת את קריירת המשחק שלך?



"את דרכי הראשונה בתחום המשחק עשיתי בחוג צהריים של המורה ששי סמוכה, שדחף אותי לגשת לאודישנים לבית ספר למשחק. אחרי שלוש שנים בסטודיו של יורם לוינשטיין, באחת מהצגות הסיום, 'שלוש אחיות', קיבלתי את עבודתי הראשונה בבית ליסין, כשציפי פינס, מנהלת התיאטרון, הייתה בקהל. מאז השתלבתי בהצגות שונות בבית ליסין כמו 'אמא שלו', 'מדליה להארי', 'המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה מאוחרת' ועוד".



תכף גם נראה אותך בטלוויזיה.

"איך אתה יודע? (צוחקת). צילמתי סדרה שעוד לא יצאה, 'הפרויקט של עומרי גורדון', שם שיחקתי לצד עידו רוזנבלום. היום אני מאוד שמחה להשתתף בהצגה 'שוקו וניל', כי היא הכי קרובה אלי, מבחינת הסיפור והמסר שיש בה".