אחרי ויכוחים על מספרן ואיכותן של הסטנדאפיסטיות מול הסטנדאפיסטים, הסטנדאפיסטית מורן אזערי קוראת לארז טל לדו קרב ונראה מי יצחק ראשון. אזערי, כל הזמן אישה, כל הזמן בלונדינית, אחרי עשר תוכניות טלוויזיה (ערוץ ביפ, "נפגשים בשישי" בערוץ 1) ובמועדוני סטנד אפ, יוצאת במופע סטנד אפ ראשון, "מביאה את עצמה", שהוא כולו שלה. 

אזערי (32), נשואה ואם לילד בן ארבע, כתבה את "מביאה את עצמה" לבדה. במופע היא מדברת וצוחקת על הכל: תינוקת פגה, בת יחידה להורים ממוצא מצרי, צבא, לימודים במכללות, נישואים ואמהות. תחנות חיים שרבים יכולים להזדהות איתן. 
 
בקרוב תצטלם אזערי ל"המועדון", תוכנית סטנד אפ בהנחיית שחר חסון, הצפויה לעלות בערוץ 2 בקיץ 2015 . בנוסף, השתתפה לאחרונה ב"עקיצה ב-50 שניות", סרטון ויראלי עם הסטנדאפיסט בני ברוכים, שזכה ליותר ממיליון צפיות, והגיע עד "סטטוסים מצייצים" עליו השלום ו"צינור לילה" בערוץ 10.
 
מה זה אומר מבחינתך להיות סטנדאפיסטית ישראלית מודל 2015?

"להיות סטנדאפיסטית, לא משנה באיזו שנה, זה לא דבר קל. נקודה. לא קל להיות אישה בעולם של גברים. לא כי התחום שייך אך ורק לגברים, אלא כי בפועל, מספר הגברים הסטנדאפיסטים עולה על מספר הנשים. התפיסה הרווחת היא שנשים פחות מצחיקות מגברים. ככה גדלנו על זה חונכנו ועכשיו, עם זה צריך לעלות לבמה.

לשמחתי, ב-2015 מתחיל איזשהו שינוי. יש יותר נשים קומיות בטלוויזיה – עדיין לא מספיק – ובמועדוני הסטנד אפ בפרט. אני מרגישה שהקהל, שנחשף לנשים מצחיקות, מתחיל להבין שנשים לא פחות מצחיקות מגברים, אבל יש לנו עוד דרך לעבור עד שנגיע למצב שוויוני. אני מאמינה שזה עוד יקרה. אני בעד העצמה נשית, ולגמרי יודעת וצועקת בקול גדול: 'יש נשים מצחיקות!'".

מה קורה עם "בנות עם ביצים"?
"זה צפוי לעלות בקרוב שוב. מדובר במופע סטנד אפ על טהרת הנשיות. שלוש נשים, עוד שתיים מלבדי, על במה אחת, שמשלבות סטנד אפ סוליסטי עם מערכונים משותפים. כל אחת מהבנות מביאה עולם אחר וככה הקהל מקבל מגוון עולמות קומיים. זה מופע סטנד אפ נשי. עוד לא עשו מופע כזה בארץ. זה לא עוד מרתון סטנד אפ נשי".
 
ארז טל טען כי אין קומיקאיות נשים כמו קומיקאים גברים, מה היית עונה לו?
"מה שהייתי אומרת לארז טל זה דבר פשוט: בוא ניפגש אחד על אחד. סוליקו. אדאג להביא בקבוק יין טוב, אגרום לו להשתכר, ואז הוא ישכח מכל מה שאמר על נשים וייקח אותי לתוכנית. סתאאאם.  נראה לך? שהוא יביא את היין. ועכשיו ברצינות, הייתי אומרת לארז טל שיפסיק ללכת לערבי בינגו. שם לא מחפשים נשים מצחיקות. שיבוא למועדוני סטנד אפ ויגלה נשים מצחיקות. יש לא מעט".
 
יש הבדל בין סטנד-אפ נשי לסטנד-אפ גברי?
"סטנד אפ זה סטנד אפ. לא משנה אם הוא גברי או נשי. זה צריך להיות מצחיק. נקודה. מה שכן, אני חושבת שגברים יותר נועזים מנשים. גם בנושאים שהם מדברים עליהם, וגם בהגשת החומרים. יש נושאים שעוברים יותר בקלות אצל הקהל, כשגבר מדבר עליהם. אישה עלולה להיתפס כוולגרית ובוטה, בעוד שגבר מצטייר אצל הקהל כאמיץ ומצחיק. כשגבר עולה על הבמה ומתחיל מאפס, והוא צריך להגיע ל-10 , אישה עולה על הבמה ומתחילה ממינוס 10, וצריכה לעבוד הרבה יותר קשה כדי להוכיח שהיא ראויה ומצחיקה. אם היא גם נראית סבבה, אז בכלל. איך יכול להיות שאישה יכולה להיות גם יפה וגם מצחיקה? מרגיז. לא?"
 
נדמה שהסטנד־אפ נכנס לשבלונות. אותן בדיחות, אותם נושאים. איזה שינוי את מציעה?
"אף אחד לא מתכוון להמציא את הגלגל. הנושאים הם אותם נושאים, פחות או יותר, אצל כולם. העניין הוא להביא את הזווית הייחודית והראייה הקומית שלך, על אותו נושא. ואת זה אף אחד לא יכול לקחת לך, או להעתיק לך, כי זה מי שאתה. זה כל היופי בסטנד־אפ".
 
מה את מביאה במופע החדש?
"אני לגמרי מביאה את עצמי. מדברת על החיים שלי, ועל כל התחנות שעברתי בדרך. הקהל מזדהה ומוצא את עצמו דרך הסיטואציות בחיים שלי. הרי בסופו של יום, כולנו עברנו את אותם דברים, עם שינויים כאלה ואחרים. הצחוק נובע מהזדהות ועניין תרבותי משותף. יש לי מזלשיש לי תמיכה אדירה מבעלי, שמפרגן לי מאוד. זה לא מובן מאליו. אני אפילו מספרת בהופעה שבעלי מאוד מפרגןלי, ונשאר בבית עם הילד כשאני מופיעה בערבים, ואפילו סימסתי לו כשהייתי בדרך להופעה: 'תודה רבה שאתה מפרגן לי שאני הולכת בערבים', והאייפון הדפוק הזה שינה לי את הטקסט ל'תודה רבה שאתה מפרגן לי שאני הולכת לערבים'. הכי נורא שבעלי סימס לי בחזרה: 'בכיף, מה שעושה לך טוב, יא זלמה!'".
 
איך את מרגישה כמי שעומדת על סף פריצה בערוץ 2?
"פריצה נשמע מפחיד. אני מרגישה כמו שודדת שעושה משהו אסור. תשמעי, אני עובדת מאוד קשה בשנים האחרונות, ומביאה איתי שק לא מבוטל של דברים מקצועיים שעשיתי. דברים קורים בזמן שלהם. אצלי הדברים לגמרי לוקחים את הזמן. וזה לטובה. היום אני מחכה לרגע הגדול, לא בשביל להיות מפורסמת, אלא בשביל לקבל מהתעשייה חותמת הערכה, הכרה על עבודה קשה, ושכמה שיותר אנשים יחשפו אלי ויבואו להופעות. אני לא רק פרפורמרית. אני גם יוצרת, שזה פלוס גדול בתחום הזה. יש לי כל מיני דברים שכתבתי, שיושבים במגירה ומחכים לרגע המתאים להוציא אותם אל הפועל".
 
איך תיזהרי מלהיות עוד סלב?
"המילה סלב מצחיקה אותי. מה זה סלב? גם דוד מהמכולת השכונתית שלי הוא סלב. כולם מכירים את דוד. אנחנו בתחום מסוקר ותקשורתי, שמביא איתו גם חשיפה. זה חלק מהעניין. זה הכול. אבדל את עצמי בזה שאמשיך להסתכל על עצמי, לא כסלב, אלא כמורן. מורן אזערי מהשכונה, שבסך הכל רוצה לשמח אנשים".
 
מורן אזערי – "מביאה את עצמה". הצגת בכורה. 31.1 . מוצ"ש, 20:30 , תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8, יפו