האמן אוסאמה סעיד מציג תערוכה חדשה בתיאטרון העברי-ערבי ביפו

אוסאמה סעיד מתמודד עם תכנים עכשוויים באמצעות שימוש ביסודות הקלאסיים של אידאל היופי לצד העלילה האלימה של הטרגדיה. סעיד, בן ותושב הכפר נחף שבגליל, משתמש בבד הציור כמצע לרישום הכנה חופשי ששומר על מידה של התנסות ואי וודאות. צבעי האקריליק מאפשרים לקיים תנועת רישום מהירה שמצרפת את תכונות החומר האקרילי עם זרם המחשבות והתחושות. 

הפתיחה במוצ”ש 14/3 בשעה 19:30. התערוכה תוצג עד 14/4 בלובי התיאטרון, מפרץ שלמה 10, יפו 03-5185563.

לבי במערב ואנוכי בסוף מזרח

אמנות

שמש שקרנית, תערוכת יחיד של אייל ששון בגלריה פלורנטין 45

בתערוכתו החדשה 'שמש שקרנית', בחלל האמנות פלורנטין 45, איל ששון מציג תמונות של נוף מקומי מוכר, כדוגמת גדות הירקון ונהר הירדן, אבל מעביר אותן טרנספורמציה כך שהן נראות כלקוחות מנופים זרים; שופעי מים ומיוערים. מרבית הציורים בתערוכה מציגים דמויות בתוך נוף טבע, על גדות נהר, מתרחצות או חותרות בסירות קטנות. הדמויות מטושטשות, כמעט נטמעות בנוף, המפורק לכתמי צבע וקו.

הדמויות המתרחצות מהדהדות דמויות מתרחצים אחרים מראשית המודרניזם של הציור מסזאן ועד אייקינס.

 

פלורנטין 45 פינת רחוב השוק, תל אביב, פתיחה 20.3 ב-11:00, ניתן לתאם ביקורים מחוץ לשעות הפתיחה.  www.florentin45.com

כחול מאוד

אמנות

היטהרות, תערוכת עבודות של עפרה צימבליסטה נפתחת במסגרת אירועים לזיכרה

התערוכה נפתחת במסגרת אירועי 'עפרה צימבליסטה בכחול', אשר מוקדשים לפועלה, ובמסגרתם יוצבו עבודותיה בחללים ובמרחבים פתוחים, בהם אולם הכניסה של מוזיאון תל-אביב, מרפסת מלון הבוטיק ברוטשילד 96 בתל-אביב, בצמתים מרכזיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ובבניין האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

 


כחול מאוד. מקהלה בשפת צילומים של עפרה צימבליסטה. צילום: יח"צ

 'היטהרות' מתחקה אחר ריטואלים כפי שהם באים לידי ביטוי בעבודותיה של האמנית.פתיחה ביום חמישי, ב- 20:00, נעילה 18.4.
Art Market, רחוב התערוכה 3, תל-אביב  www.artmarketisrael.com

קיפולי נייר

אמנות

תערוכת אמנות נייר במוזיאון יפו העתיקה

מוזיאון יפו העתיקה משיק תערוכת אמנות נייר עכשווית, הראשונה מסוגה בישראל, בה משתתפים 30 אמני נייר בינלאומיים. במסגרת התערוכה יוצגו יצירות ‘מקומטות’ של האמן הצרפתי וינסנט פלודרר, כמו גם של האמן והמתמטיקאי מרטין דמיין ובנו, הפרופסור אריק דמיין מאוניברסיטת MIT, שחוקר את המתמטיקה שבקיפול. ד”ר רוברט לאנג, אחד ממפתחי כריות האוויר ברכב, יציג יצירות אמנות שנעשו על ידי מאות קפלים עדינים בנייר. בנוסף, יציג האמן הגרמני הינס שטרובל, יצירות שקופלו מרצועות נייר בנות מאות מטרים. במקום ייערכו סדנאות התנסות באמנות נייר לכל המשפחה בשיתוף המרכז הישראלי לאוריגמי.

www.jaffamuseum.co.il רחוב טיילת מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה.