היכרות של שרון חזיז עם עולם המחול מלווה בזיכרון ילדות לא נחמד. ״הייתי תלמידת כיתה ג', כשלקחו אותנו להופעה של להקת ׳ענבל׳ במרכז סוזן דלל״, היא משחזרת. ״הגעתי לשם מלאת גאווה באבי, מרקדני הלהקה. ואז קרתה הפאדיחה. כל החברים מהכיתה צחקו עלי, כי אבא רקד בבגד גוף, מה שאז נחשב הכי הומואי. בלי קשר לזה, התנגדתי לכל ניסיון לשכנע אותי לעסוק בריקוד, מה שאני מצטערת עליו עד היום״.



אותו זיכרון ילדות צף ועולה אצל חזיז לקראת הופעתה ב-26 החודש ב״חזיז ורעם״, מופע הוקרה של להקת ״הורה ירושלים״, במסגרת פסטיבל ירושלים לאמנויות, שיוקדש לאביה, שלמה חזיז, אגדת מחול מקומית, שנפטר הקיץ בגיל 72. כמו כן תופיע שם הזמרת לאה אברהם, מי שרקדה בעבר שנים רבות עם חזיז ז״ל ב״ענבל״.



חזיז האב, המזוהה עד היום עם להקת ״ענבל״, שבה שימש שנים רבות כרקדן ראשי, הוא דמות נערצת גם בלהקת ״הורה ירושלים״, שבה שימש בשנותיו האחרונות ככוריאוגרף. ״שלמה היה שותף בתהליך הבנייה של המופע הזה, שבסופו של דבר הוא לזכרו״, מספרת חגית זרגרי-איציק, המנהלת האמנותית של הלהקה. ״כעת, יש לנו הרגשה שהוא מוריד לנו הנחיות מלמעלה לגבי הריקודים, המבוססים על כוריאוגרפיות שלו״.



״אבא ראה את ׳הורה ירושלים׳ כבייבי שלו״, מעידה הבת, שרון. ״הקוריוז הוא שרק לאחר מותו גיליתי שהחברים שלו שם הם פחות או יותר בגיל שלי. הלב שלו היה שם ובכלל בריקוד האתני״.



אהבה ממבט ראשון


שלמה חזיז, מי שהיה הכוכב בהא הידיעה של ״ענבל״, זכור כרקדן השלישי בתולדות הלהקה שלא היה תימני. הוא עלה ממרוקו במסגרת עליית הנוער לקיבוץ נצר סירני, שם בלט בריקודי העם. המשפחה המאמצת שלו במקום הבחינה בכישרונו ודאגה שילמד בתל אביב בלט קלאסי אצל מיה ארבטובה. הוא התחיל לרקוד בלהקת המחול הבין-קיבוצית ולא בא על סיפוקו, עד שפעם הגיעה להקת ״ענבל״ להופעה בקיבוץ. ״מבחינתי, זו הייתה אהבה ממבט ראשון״, סיפר.



הקריירה המפוארת שלו כרקדן נקטעה באכזריות, כשבמהלך סיבוב הופעות של הלהקה באוסטרליה, נפגע קשות בקפיצה ממקפצה בבריכת שחייה. בשובו ארצה, קבע רופא שהוא סובל מדיסקוס והציע לו להחליף מקצוע. כך נהיה למנהל הסטודיו של הלהקה. במקביל, לצד הדרכת להקות ריקודי עם, עסק בעיצוב תלבושות לתיאטרון ולמחול.



שרון חזיז (45), בתו, הייתה ילדה בפול אקשן ו״מי שבא אלינו היה מוכרח לראות אותי מופיעה בבית״. ״שרון, ילדה עם טמפרמנט יוצא מהכלל, בתנועה מאז שנולדה״, סיפר אביה המנוח,בראיון משותף שערכתי עמם לפני 22 שנה. ״פעם חזרתי הביתה ומצאתי את כל הסלון מלא בתקליטים שהיא הוציאה מהעטיפות ורקדה עליהם".




"הוא אתי כל הזמן". שרון ושלמה חזיז




חזיז ג׳וניור, בוגרת להקת צופי תל־אביב ולהקת הנח״ל, התפרסמה לראשונה בתוכנית ״עניין של זמן״ והוציאה ארבעה אלבומים ואלבום אוסף, מספרת. ״אבא היה מעורב בקריירה שלי הכי בעולם. מדי שלישי הוא היה בא מהחזרה בירושלים להופעה שלי במועדון ה'גנקי' בתל אביב והיה עולה לבמה ושר איתי״, היא מעידה. ״הרגשתי כאילו הייתי יוצאת איתו לבילוי פעם בשבוע, כולל שווארמה שאחרי. כבר חצי שנה שהוא איננו ואני מרגישה שהוא איתי כל הזמן. לפני ימים אחדים הלכתי למתקשרת והיא סיפרה לי עליו דברים מדהימים, כאילו שהוא לידי״.



חזיז מספרת בגילוי לב כיצד החלימה ממחלת הסרטן, ומספרת כי למדה מהמחלה ש״על האדם לעשות מה שהוא באמת אוהב, בלי להתרגז. ומה שאני אוהבת, זה לעלות על במה ולשיר לאנשים. אם יזמינו אותי שוב מהטלוויזיה, כפי שהנחיתי עם אורנה דץ ומיכל אמדורסקי, בכיף. נהניתי שם מכל רגע״.



רגע של נחת היה לחזיז גם כשנישאה בירושלים ליורם, בעלה השלישי, לאחר שהייתה נשואה למתופף אלי בן־שושן, ולמי שהיה מנהלה האישי, שמוליק רוזנברג. בעלה הנוכחי הוא קבלן תשתיות. ״יורם הוא על הרגליים ואני עם כנפיים״, היא מעירה בחיוך.



זמרת השנה


כשחזיז הוציאה ב־93' את אלבומה הראשון, ״קח אותי לשם״, היא הוכתרה כזמרת השנה. מאז הקריירה שלה לא המריאה כצפוי. מזה שנים לא הוציאה אלבום חדש. ״אני לא מאמינה בזה ומעדיפה להוציא שיר שיר״, אומרת חזיז. ״כדי לא להגיע שמצב שבו אהיה פתטית בתחום, אני עוסקת בדברים נוספים. כעת אני לומדת הוראת פילאטיס. אם אגמור את הקורס הזה, זה יהיה הדבר הראשון שאצליח לגמור בחיים, לאחר שלימודים אקסטרניים באנקורי גמרתי בקושי. רק בשלב מאוחר גיליתי שיש לי בעיה של קשב וריכוז. אחד הקשיים שהיו לי ב'רוקדים עם כוכבים' זה שהייתי שוכחת את הצעדים״.



איך את, בתו של רקדן וכוריאוגרף, עפת כל כך מהר מ״רוקדים עם כוכבים״?
״אולי לא לקחתי את העניין מספיק ברצינות״.



נפגעת כשהודחת?
״לא, נשמתי לרווחה. רציתי לחזור להנחיה בערוץ 24. מה שהציק לי זה שהבת שלי, אנה, לקחה קשה את ההדחה שלי משם. 'זה לא פייר', היא בכתה״.



"חזיז ורעם", 26.3, חמישי, 20:30, אולם רבקה קראון, מרכוס 20, ירושלים