לאחר הסערה שעורר במהלך השבוע השחקן נורמן עיסא, שהודיע כי לא יסכים להופיע בבקעת הירדן, שמבחינתו נחשבת כשטח כבוש, הודיעה היום עמותת אלמינא, כי התיאטרון ישמח להגיע ולהופיע במקום.


יש לציין, כי התיאטרון עצמו לא נמצא בבעלותו של עיסא, שנחשב לאחד ממייסדיו. מכתב שנשלח על ידי התיאטרון לראש מועצת בבקעת הירדן, דוד אלחייני, אשר היה זה שהציע בעצמו כי ההצגה תגיע למקום על מנת לגשר בין הצדדים, נענה בחיוב.

"עמותת תיאטרון אלמינא תשמח ביותר לבוא להופיע בבקעת הירדן עם ההצגות שלה ולקיים הלכה למעשה את החזון. העמותה פועלת למען שינוי חברתי וחינוכי ומאמינה שדרך יצירת תיאטרון, המספקת מפגש 'אחר' עם ה'אחר', מתאפשרת היכרות ממשית וחוויה משותפת, החופשית מדעות קדומות ובעלת סיכוי לשינוי".
 
"יש לעמותה הצגות לילדים ולנוער בעברית ,בערבית , דו- לשוני , ללא מילים .רוב ההצגות מאושרות 'סל תרבות' ו'תרבות לישראל' ומוצגות בבתי הספר ובמתנ"סים ברחבי הארץ לקהל מעורב / ערבי /יהודי ובחלל אלמינא , הממוקם בנמל יפו כל שבת ב12:00 . ההצגות מגוונות ומיועדות לקשת רחבה של גילאים מגילאי שנתיים ועד 18 ולכל המשפחה . שמות ההצגות - "שו-שוז","העששית הקטנה", "רוח היער", "צעצוע בריבוע", "לועבי בעילבי ", "לחאלי לבאלי", "ג'וחא ואילהמתו", "המוזה של ג'וחא", "מחנה קיץ". נשמח לשלוח לך פרטים על כל הצגה ולהגיע אליכם בקרוב".

"אנחנו נגד חרמות"

גדעונה רז, אחת ממנהלות העמותה, אמרה למעריב אונליין: "צריך להבהיר כי העמותה לא שייכת לאיש פרטי, בואו נעשה הפרדה, נורמן הוא במאי כאן, אבל ההצגות נוסעות ומופיעות בכל רחבי הארץ. העמותה הוקמה על ידי אנשי רוח יהודים וערבים, שרוצים לקדם קירוב לבבות וחשיבה שמאפשרת לנו, לכולם, לקיום משותף. נורמן עיסא עושה הרבה דברים. הוא גם איש שרוצה לקדם דיאלוג. הוא אחד המייסדים וחלק מהוועד המנהל.

"המטרה שלנו היא לקיים שיח. אנחנו נגד החרמות, נשמח להגיע עם הצגות דו לשווניות, שיראו שלא כל הערבים מחבלים ושלא כל היהודים רעים. אנחנו פועלים למעלה משלוש שנים עם תקציבים. העמותה לא קיבלה עד עכשיו שקל אחד מהמדינה. אנחנו רק עכשיו בתהליך של הגשת המסמכים. אנחנו מקווים, אינשאללה, לקבל את התקציב אחרי שלוש שנות פעילות.

כזכור, עיסא, כוכב סדרת הטלוויזיה המצליחה "עבודה ערבית" ושחקן מוערך בישראל, הודיע כי לא יסכים להגיע ולהופיע באיזור, מה שעורר  את זעמה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שזעמה על התבטאויותיו של עיסא, שבחר שלא להשתתף בהצגה "בומרנג" של תיאטרון חיפה בבקעת הירדן.

רגב כתבה שהיא מאוכזבת מההחלטה ואף איימה: "החלטתו של עיסא אינה מביאה לידי ביטוי את הדו קיום שבו הוא מאמין ועליו הוא מצהיר. במידה ונורמן לא יחזור בו מהחלטתו, בכוונתי לבחון מחדש את תמיכת המשרד בתיאטרון אלמינא, הפועל תחת ניהולו".